پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو سابق گروه تروریستی داعش که اخیرا به کشورش عربستان بازگشته است، مبلغان وهابی سعودی را مسؤول اعزام جوانان این کشور به جنگ در عراق و سوریه متهم کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، " فهد الزایدی " اعلام کرد که تحت تأثیر فتوای مبلّغان وهابی و تبلیغات شبکه های ماهواره ای مغرض برای مشارکت در آنچه "جهاد" نامیده می شود ، عازم سوریه شد ولی با چشم خود دید که تعریف و تمجید مبلّغان وهابی و رسانه‌های عربستان از داعش با گفتار و رفتارهای این گروه تروریستی اختلاف فاحش دارد.

الزایدی اظهار داشت: من در ماه های اول همکاری ام با داعش در سوریه متوجه شدم که این گروه اهداف مخفیانه ای را دنبال می‌کند  و دیگر گروه ها را از جمله جبهه النصره و ارتش آزاد و سران چند کشور را کافر می خواند، و اگر فردی سؤالی از سران داعش درباره این امور می کرد ، متهم به جاسوسی می شد؛ و به دست اعضای دیگر داعش که هیچ معرفت دینی ندارند و فقط تابع محض دستورات سران خود هستند به قتل می رسید.

الزایدی اظهار داشت: تنفر شدید داعش از جبهه النصره باعث شده که داعش اتهام کفر را به جبهه النصره بزند، و ریختن خون اعضای این گروه را جایز بداند.

این تبعه عربستانی خاطرنشان کرد که داعش بیش از هر چیز به میادین نفتی فکر می کند.