به گزارش پارس کیهان نوشت: روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف علیه داعش، نوشت: آمریکا از جنگ‌های چند دهه گذشته خود درس نگرفته و نمی‌خواهد بفهمد که نداشتن هدف مشخص، اوضاع را بدتر می‌کند.
گاردین افزود: باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا هدف خود را تضعیف داعش و نهایتا ریشه‌کنی این گروه تروریستی و تکفیری اعلام می‌کند، ولی مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام می‌کند که نابود کردن داعش فقط پس از تغییر ایدئولوژی کشورهای عربی سنی امکان‌پذیر خواهد بود.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، آمریکا در جنگ سال 2003 عراق، هدف خود را نابود کردن سلاح‌های کشتار جمعی اعلام کرده بود، ولی این جنگ منجر به سرنگونی صدام حسین شد.
از سوی دیگر روزنامه سعودی الحیات با تأکید بر اینکه آمریکا نباید نسنجیده و بی‌گدار به آب بزند، به قلم غسان شربل نوشت: جان‌کری خوب می‌داند که جیمز بیکر نیست. باراک اوباما نیز جورج بوش پدر نیست و همچنین آقای کرملین که نامش ولادیمیر پوتین است میخائیل گورباچف نیست. این روزها با آن روزها که آمریکا با فرستادن اتحاد جماهیر شوروی به موزه تاریخ پیروز از جنگ سرد خارج شد نیز تفاوت دارد. کری می‌داند که بیکر می‌توانست تضادها را زیر سقف آمریکا گرد هم آورد و می‌توانست تضمین‌ها و مرهم‌ها را به هر کدام درخور حالشان بدهد. برای همین به کسانی که از قطار جا می‌ماندند هشدار می‌داد که فرصت را از دست ندهند و از قطار جا نمانند.
الحیات افزود: جان‌کری خوب می‌داند که کالین پاول نیست. و باراک اوباما جورج بوش پسر نیست. و آمریکای امروز با آمریکایی که از دو جنگ زخمی بیرون آمد، تفاوت دارد. این را هم درک می‌کند که نتایج جنگ در عراق و افغانستان سبب شده تا سوار شدن بر قطار پیمان جدید بیش از پیش با تردید مواجه شود.
روزنامه الحیات با بیان اینکه نفرین خاورمیانه، دنبال اوبامای فراری است و او را مجازات می‌کند و برمی‌گرداند نوشت: سوال‌های بسیاری مطرح می‌شوند از جمله این که قرار است چه کسی جای خالی مناطقی را که داعش اکنون تحت کنترل خود دارد، پر کند؟ روشن است که عراقی‌ها آسان‌تر از همه این خلأ را پر می‌کنند. به هر حال در این میدان هم ارتش عراق حضور دارد و هم پیشمرگ و هم عشایر، اما ایستگاه سوریه بیش از همه سخت است. انتظار برای بازسازی «ارتش آزاد» زمان می‌برد. از سوی دیگر برای ایران و روسیه پذیرفته نیست که ببینند جنگنده‌های آمریکایی به اهدافی در سوریه حمله می‌کنند. کما این که حکومت سوریه و حزب‌الله نیز نمی‌توانند دست بسته بنشینند و نظاره‌گر حملات جنگنده‌های آمریکایی باشند.