پايگاه خبري تحليلي «پارس»- طی دو روز گذشته سایت های خبری عمدتا اصولگرا خبری را با عنوان وضعیت اسفناک امیر سابق قطر در لندن منتشر شده است. 

amirghatar

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، در این خبر آمده که یکی از کاربران شبکه اجتماعی با به اشتراک گذاشتن این تصویر، از اوضاع نابسامان پادشاه سابق قطر در لندن پرده برداشت.این کاربر نوشت:"آیا این مرد را شناختید که مثل گدا ها در خیابان‌های لندن می چرخد این همان پادشاه قطر است که یک زمانی به او امیر مفدا می گفتند، یعنی همه قربانی این آقا بودند سبحان الله " 

این خبر بدون ذکر منبع و یا نام کاربر شبکه اجتماعی فقط در سایت های فارسی منتشر شده و نتیجه جستجو در سایت های عربی یا انگلیسی سابقه این خبر را نشان نمی دهد.

شکستگی چهره امیر سابق قطر هم بیشتر از آنکه از فقر باشد نشانه صحت اخباری بود که قبل از کناره گیری او در مورد بیماری شدید کلیوی اش منتشر شد. معمولا افراد دچار بیماری کلیوی به سرعت چهره شان شکسته میشود و حتی به اشتباه با افراد معتاد اشتباه گرفته میشوند.

اما نکته مهم تر اینکه امیر سابق قطر بر خلاف سنت کودتا در کشورهای عربی، داوطلبانه از قدرت کناره گیری کرد و پسرش را جانشین خود کرد. پس هیچ دلیلی برای دسترسی نداشتن به ثروت افسانه ای ندارد. درست یک ماه بعد از کناره گیری از قدرت مجله آبزرواتور در گزارشی از زندگی امیر قطر نوشت : "امیر قطر و خانواده‌اش در نزدیکی شهر ساحلی کن در جنوب فرانسه ملکی به وسعت سی هکتار خریداری کرده‌اند تا تابستان را در کمال آرامش بگذرانند، در میان ویلاهای لوکس و استخر و خرید در موناکو"

بنا به گزارش های منتشر شده امیر سابق قطر ثروتی بیش از 2 میلیارد دلار دارد و مجله فوربس آمریکا هم درسال 2010 نام وی را در فهرست یکی از ثروتمند ترین سران و پادشاهان جهان جای داده است.