پايگاه خبري تحليلي «پارس»- خیری شنکال و برخی دیگر از مردان ایزدی در سنجار ترجیح می دهند، مجهز به سلاح و مصمم برای مقابله با داعش باشند. داعش خانه و دارایی آنها را غارت کرده و زنانشان را به اسارت گرفته است.

malektavoos

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، شنکال که افزون بر 50 سال سن دارد سلاح به سدت گرفته و به نیروهای ایزدی "ملک طاووس" در مناطق کوهستانی سنجار در 120 کیلومتری شرق موصل پیوسته است. وی بیش از 40 روز است که خانواده خود را که در استان سلیمانیه ساکن هستند، ندیده است.

malektavoos2

دیدگاه افراطی داعش نسبت به سایر مذاهب و طوائف، موجب شده تا قبایل و طوائف و اقلیت های مذهبی سلاح به دست بگیرند.ایزدی ها که خشونت زیادی از داعش دیده اند گروهی مسلح به نام " فدائیان ملک طاوس" تشکیل داده اند.

malektavoos1

شنکال به سومریه نیوز گفت: من بزرگ شده کوه واز خانواده فقیری هستم که بیشتر عمرخود را در آوارگی و غربت گذرانده ام و هیچ مال و دارایی ندارم اما وجدانم اجازه نمی دهد در برابر تجازوات غیر انسانی داعش و به ویژه به اسارت گرفتن زنان و تجاوز به آنها و تغییر اجباری دیانت و مذهب مردم ساکت بمانم. 

شنکال افزود: داعش جنایتهایی را مرتکب شده که انسان با یادآوری آن به لرزه به اندامش می افتد از جمله یک دختر ربوده شده را در یک ساعت هفت بار به عقد افراد مختلف درآورده و زنان ایزدی را پس از تجاوز با بهای  500 دلار در بازار النخاسه فروخته است. 

این جنایتها موجب شده که آنها برای دفاع از خود به سلاح مجهز شوند.

وی افزود : صدها جوان ایزدی برای همکاری با واحدهای حمایت از مردم کرد در سوریه داوطلب شده و توانستند از حملات داعش جلوگیری کنند.

وی گفت با وجود تمایل شدید برای دیدن خانواده ام، نمی توانم به دلیل جنگ با دشمنان با آنها که در سلیمانیه ساکن هستند دیدار کنم.