به گزارش پارس، فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: مقامات دولت آمریکا، در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده امروز، سه‌شنبه، به مرکز کنترل بیماری در «آتلانتا»، در حالی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قرار است سه هزار نیروی نظامی در کشورهایی که بیش از همه تحت تأثیر بیماری «ایبولا» قرار گرفته‌اند و به ویژه لیبریا مستقر کند.


این مقامات اعلام کردند که قرار است 17 کلینیک با 100 تخت برای کمک به مراقبت از بیماران مبتلا به ایبولا ساخته شود و 500 نفر از کارکنان خدمات درمانی نیز قرار است تحت آموزش چگونگی واکنش به این بیماری قرار گیرند و این دوره آموزشی 6 ماه به طول خواهد انجامید.

طبق این گزارش، استقرار این نظامیان احتمالاً از مقرهایی که در «مونرویا» و «لیبریا» ایجاد شده‌اند، هماهنگ می‌شود و مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند که آمریکا با صندوق کودکان سازمان ملل در ارسال 400 هزار کیت پیشگیری از ابتلا به ایبولا همکاری دارد.

شیوع ویروس ایبولا تاکنون 2 هزار و 400 نفر را در غرب آفریقا به کام مرگ کشانده است و این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن افراد مبتلا به این ویروس منتقل می‌شود.

کشورهای غربی از جمله آمریکا به بهانه شیوع این بیماری مهلک، قصد دارند هزاران نظامی را به کشورهای مختلف آفریقایی اعزام کنند.