پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- یک دختر عراقی که برای خرید لباس عروسی با نامزدش به مرکزی تجاری در شرق بغداد رفته بود، در انفجار 3 خودروی بمبگذاری شده جان خود را از دست داد.

raghadeyaghoob

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، "رغده یعقوب" دختر مسیحی اهل بغداد که تنها چند روز از زمان نامزدی اش گذشته بود، برای خرید لباس عروسی به فروشگاه رفته بود که انفجار بمب و آتش سوزی مجتمع تجاری، جان وی را گرفت.

رغده 24 ساله، شش روز پیش عقد کرده بود و خود را برای رفتن به خانه بخت آماده می کرد، اما انفجار 3 دستگاه خودروی بمب گذاری شده در منطقه الغدیر در شرق بغداد رویاهای رغده را ناکام گذاشت.

رغده تنها قربانی این حمله تروریستی نبود و انفجارها جان دهها تن دیگر را گرفت و بیش از 100 مجروح بر جای گذاشت. علاوه بر رغده دو نفر از اقوام نامزدش از جمله یک کودک 5 ساله در این حمله کشته شدند. نامزد رغده نیز به شدت مجروح شد.

پدر رغده در مصاحبه با فرانس پرس گفت: رغده دومین  فرزند ما بود و پس از عقدش برای اولین بار از خانه خارج شده بود تا لوازم جشن عروسی را خریداری کند.

وی افزود: انفجار خودروهای بمب گذاری شده باعث آتش سوزی در مجتمع تجاری شد؛ اگر این مجتمع تجاری، خروجی اضطراری یا لوازم اطفای حریق داشت، دخترم و دیگران نجات پیدا می کردند.

مادر رغده با گریه می گوید: او هفته گذشته عقد کرد و این هفته به خاک سپرده شد.  

خواهر رغده می گوید، رغده را با لباس عروسی اش دفن کرده اند.