به گزارش پارس به نقل از  مهر ؛ گردانهای حزب الله عراق با صدور بیانیه ای اعلام کردند: کمک گرفتن از آمریکا اقدامی اشتباه و نادیده گرفتن تلاش ملت عراق که در برابر تروریسم ایستاده اند و در این راه شهید داده اند و برای حفظ عراقی، عراقی ها و مقدسات جانفشانی کرده اند، است.

در این بیانیه آمده است: اداره عملیات نیروهای مسلح عراق از سوی افسران اشغالگر آمریکا شگفت آور است در حالی که افراد لایق و شریف عراقی که در همه زمینه تخصص دارند فراوان هستند.

حزب الله عراق بیان کرد: آمریکا مسئول آنچه در عراق رخ داده است و آمریکا مسئول مستقیم همه رنجهای ملت عراق چه در زمان اشغال و چه پس از آن از عراق به دست مجاهدان و فرزندان مقاومت است. هرگز اجازه بازگشت به آمریکایی ها نخواهیم داد.

در این بیانیه آمده است: ما تنها در یک مکان با آمریکایی ها کنار می آییم و آن در جبهه های جنگ است و هیچ همکاری و صلحی با آنها نخواهیم داشت. گزینه ای جز انتخاب دشوار یعنی ترک عملیات نیروهای گردانهای حزب الله علیه تکفیری های و قاتلان به ویژه در مناطق آمرلی، بلد، الدجیل، جرف الصخر و غرب بغداد، نخواهیم داشت. این اقدام ما سبب افزایش حملات وحشیانه علیه این مناطق به محض عقب نشینی از مناطقی که نیروهای ما در این مناطق حضور دارند خواهد شد.