به گزارش پارس به نقل از فارس، رهبر اعراب ساکن فلسطین اشغالی در سخنانی آمریکا و دستگاه جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی را عامل ایجاد گروهک تکفیری داعش دانست.

به گزارش پایگاه خبری «ورلد بولیتن»، «محمد زیدان» رهبر اعراب مستقر در سرزمین‌های اشغالی طی سخنانی روز گذشته اعلام داشت که «شین بت» و آمریکا داعش را ایجاد کرده‌اند.

محمد زیدان در این زمینه گفت: «شین بت و آمریکا برای ایجاد تقسیمات جدید در جهان عرب و منطقه به نفع خود داعش را خلق کرده‌اند. این سئوال که چه کسی داعش را ایجاد کرده و منابع مالی آن‌ها از کجا تامین می‌‌شود پاسخی آشکار دارد. آمریکا از داعش حمایت می‌کند تا در بدست آوردن منطقه کارش تسهیل شود.»

«شیخ راعد صالح» سرپرست جنبش اسلامی سرزمین‌های اشغالی نیز با انتقاد از اعمال اسرائیل علیه فلسطینیان در بیت‌المقدس اشغالی و مسجد الاقصی داعش را «خطری برای جهان عرب» نامید و در عین حال مخالفت خود را با لشگر کشی ائتلاف آمریکا به بهانه حمله علیه داعش اعلام داشت.

پیش از این هم گزارش‌های متعددی از ارتباط احتمالی داعش و رژیم‌صهیونیستی منتشر شده بود. مقامات این رژیم اعلام کرده‌اند که داعش فعلا تهدیدی برای اسرائیل به شمار نمی‌آید.