به گزارش پارس به نقل از فارس ،  وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات مسکو اقدام دولت آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را اقدام خصمانه دیگری از سوی واشنگتن تلقی کرده و فورا به آن پاسخ خواهند داد.

در این سند یادآوری شده است: «در شرایطی که رژیم آتش بس بر اساس توافقات مقامات کی‌یف و رهبران مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین بر اساس طرح صلح پیشنهادی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه

در حال اجراست، اقدام مقامات واشنگتن در اعمال تحریم‌های جدید و افزایش فشار بر فدراسیون روسیه، اقدامی کاملا غیردوستانه تلقی می‌شود.»

در این بیانیه تاکید شده است که مسلما برای پاسخ گویی به این اقدام، مقامات مسکو، همانطور که بارها اعلام شده، صبر نکرده و فورا به آنها واکنش نشان خواهند داد.

مقامات دیپلماتیک روسیه یادآور شدند که استفاده از زبان تحریم و تهدید هرگز باعث نخواهد شد که مسکو مواضع اصولی خویش در قبال موضوعات بین المللی را تغییر دهد.

وزارت خارجه روسیه در عین حال سیاستمداران آمریکایی که تصمیم به اعمال تحریم‌های ضدروسی گرفته‌اند را به نادیده گرفتن منافع تجار این کشور و امنیت ملی ایالات متحده متهم کرد.

در این سند در عین حال یادآوری شده است که با این وجود روسیه هچنان حاضر به مشارکت با دولت آمریکا برای حل و فصل بحران اوکراین بوده و به تلاش خود در این راستا ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا و اتحادیه اروپا، روز جمعه (12 سپتامبر، 21 شهریور) تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه مورد اجرا گذاشتند که محدودیتی‌هایی را علیه بخش‌های نفتی، دفاعی و بانکی این کشور در نظر گرفته است.