پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- جان مک کین سناتور آمریکایی برای رد اتهام ارتباط با ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی و تکفیری داعش ادعا کرد که از قبل حامی دخالت نظامی کشورش در سوریه برای مبارزه با این گروه بوده است.

makkeindaesh

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس» به نقل از "نیویورک تایمز"؛ جان مک کین سناتور جمهوری خواه در ماه می سال 2013 به شمال سوریه سفر کرد؛ پس از این سفر تصاویری منتشر شد که نشان می دهد مک کین با افرادی از جمله فردی شبیه به ابوبکر بغدادی سرکرده داعش دیدار کرده است.

بغدادی سرکرده داعش تابستان امسال با حمله به مناطق شمال و غرب عراق و تصرف شهرهایی مانند موصل و تکریت و همچنین گسترش مناطق اشغال شده در سوریه مثل استان های رقه و دیرالزور اعلام خلافت اسلامی کرد و خود را خلیفه مسلمین خواند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، مک کین در سفر به شمال سوریه با تعدادی از اعضای گروه تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" دیدار کرده بود.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که اخیراً برنامه تبلیغاتی گسترده ای را به همراه همپیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای خود تحت عنوان مقابله با داعش به راه انداخته، اذعان کرده است که به حمایت تسلیحاتی و آموزشی از عناصر گروه تروریستی موسوم به "ارتش آزاد" خواهد پرداخت. اوباما ادعا کرده است که هدف از تقویت این تروریستها، مقابله با گروه تروریستی داعش است. !!

اوباما همچنین ادعا کرده است که مواضع داعش را در عراق و سوریه با کمک ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم هدف قرار خواهد داد.