پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مریم الخواجه، فعال حقوق بشر بحرینی، در زندان دست به اعتصاب غذای نامحدود زد.

khajeetesab

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، "مریم الخواجه" تاکید کرد تا زمانی که به او اجازه ملاقات با پدرش را ندهند، به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

عبدالهادی الخواجه فعال حقوق بشر بحرینی، از 9 آوریل 2011 در زندان رژیم آل خلیفه در بازداشت به سر می برد.

"مریم الخواجه" در پیامی که بر روی صفحه "زینب الخواجه را آزاد کنید" در تویتر منتشر شد، اعلام کرد: من برای دیدن پدرم که در زندان در اعتصاب غذا به سر می برد، به بحرین آمدم اما به جای این که اجازه ملاقات با او را به من بدهند، به من تعرض کردند و مرا به زندان بردند.

وی افزود: از پدرم آموخته ام برای کسی که به خاطر ابراز عقیده و افکار خود به زندان افتاده است، آخرین ابزار برای مقاومت مسالمت آمیز و پایداری، جسم است. به همین سبب تصمیم گرفتم تا وقتی که به من اجازه ملاقات با پدرم را ندهند، به اعتصاب غذا ادامه دهم.

مریم الخواجه همچنین تاکید کرد که بر پایه اتهاماتی ساختگی و جعلی بازداشت شده است.

او، شنبه گذشته در تاریخ هشتم ماه جاری میلادی، برای ملاقات با پدرش به بحرین آمده بود که پس از پیاده شدن از هواپیما، توسط نیروهای رژیم آل خلیفه بازداشت شد.

عبدالهادی الخواجه که بی گناه به زندان افتاده است، در اعتراض به بازداشت ِ خود تاکنون بارها دست به اعتصاب غذا زده و آزادی خود را خواستار شده است. در آخرین مورد از اعتصاب غذا، به بیمارستان منتقل شد، و پس از گذراندن 58 روز اعتصاب غذا، رکورد اعتصاب غذا را در جهان شکست.

گفتنی است کشورها و نهادهای بین المللی و حقوقی به ویژه سازمان ملل متحد، اقدام رژیم آل خلیفه در بازداشت مریم الخواجه را محکوم کردند و آزادی فوری او را خواستار شدند، اما رژیم آل خلیفه، بازداشت او را به مدت 10 روز تمدید کرد.