پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- شماری از کارشناسان نظامی آمریکا در اربیل کردستان عراق موفق به کشف مهمات نظامی ساخت ترکیه در محموله به غنیمت گرفته شده از داعش شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس» به نقل از روزنامه ترکی "زمان دیلی"، پس درگیری میان گروهک تروریستی داعش و نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق محموله ای از مهمات کشف شد که علامت حک شده بر روی آن متعلق به شرکت صنایع شیمیایی و مکانیکی ترکیه (MKE) است.

رسانه های ترکیه گزارش می دهند که کارشناسان نظامی آمریکا از وجود چنین انبار مهماتی که آنکارا در اختیار ستیزه جویان افراط گرای داعش قرار داده است، به شدت شگفت زده شده اند. بطور یقین این مسئله موجب شرمساری ترکیه در عرصه بین المللی خواهد شد.

روزنامه انگلیسی زبان دیلی میل نیز با اشاره به هشدار باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه نشست سران ناتو در نیوپورت ولز نوشت: اوباما انتظار دارد که ترکیه در خط ناتو و آمریکا حرکت کند.

مسئولان ترک تلاش می کنند موضع خود را با بهانه نگرانی درباره امنیت ملی ترکیه در مواجهه با داعش، نزد آمریکایی ها توجیه کنند، به ویژه اینکه ده ها دیپلمات ترکیه در کنسولگری این کشور در موصل در بازداشت داعش به سر می برند و احتمال می رود که به دست داعش کشته شوند.

ترک ها در تلاشند تا آمریکایی ها را متقاعد کنند که این تسلیحات به سرقت رفته یا تروریست های داعش آن را از مناطق تحت کنترل خود در سوریه به غنیمت گرفته اند.

روزنامه زمان چاپ ترکیه با اشاره به شتاب رهبران این کشور برای سرنگونی حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نوشت: ترکیه دایره حمایتی خود را از گروه های مسلح مخالف نظام سوریه توسعه داد، اما اکنون از تداوم نظام بشاراسد درهراس است.