مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از واصل شدن شکایت دانشگاه جامع ایرانیان از دادستان دیوان محاسبات به این کمیسیون خبر داد و گفت: رئیس دانشگاه جامع ایرانیان شکایتی از دادستان دیوان محاسبات به دلیل مصاحبه‌ای که وی پس از رأی دادگاه تجدیدنظر در مورد 16 میلیارد تومان بودجه این دانشگاه داشت، به این کمیسیون ارائه کرده است.

وی افزود: شکایت دانشگاه جامع ایرانیان از دادستان دیوان محاسبات به کمیته حقوقی و قضایی این کمیسیون ارجاع شده که دو طرف باید در این کمیته حضور یافته و توضیحات و ادله خود را مطرح کنند.

به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس پس از ارائه توضیحات طرفین این شکایت در کمیته حقوقی و قضایی، این کمیته نسبت به بررسی آن اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

افضلی‌فرد در ادامه اظهار داشت: موضوع این شکایت پس از تعطیلات تابستانی مجلس و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حمید بقایی معاون پشتیبانی دانشگاه جامع ایرانیان از فیاضی شجاعی دادستان کل دیوان محاسبات شکایتی ارسال کرده و گفته که مبلغ 16 میلیارد تومان از حساب دولتی به حسابی که افتتاح کنندگانش محمود احمدی‌نژاد و بقایی به صورت 50 درصد، 50 درصد بوده، رفته، اما در آخر این حساب عنوان کرده بودند که "تحت عنوان تأمین سرمایه دانشگاه ایرانیان" در صورتی که در این زمان هنوز تأسیس دانشگاه ایرانیان به ثبت نرسیده بوده است.