به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهرداد بائوج لاهوتی افزود: این مبارزه به آنهایی که براساس قانون متولی این قضیه هستند، مختص نیست، موادمخدر احتمال دارد امروز دامن‌گیر فرزند شما باشد و فردا فرزند من را آلوده کند، همه مردم باید با یک اراده ملی مبارزه و رسیدن به نتیجه مطلوب را محقق کنند، همه باید براساس تکلیفی انسانی که وجود دارد، با افرادی که تکلیف قانونی دارند همکاری کنند.

وی ادامه داد: افرادی که تکلیف قانونی دارند باید به ریشه موادمخدر بپردازند.

لاهوتی گفت: هم اکنون کشور ما از خطر مواد صنعتی در امان نیست و این مواد در برخی مناطق در حال تولید و توزیع است که باید منهدم شود.

به گفته او، باید با قاچاقچیان شدیدا برخورد کرد ولی متاسفانه آنها را رها کردیم و به افرادی که جزءتر هستند می‌پردازیم. نمی‌گویم افراد جز مهم نیستند اما اگر با افرادی که تولید کننده مواد هستند، مبارزه شود می‌توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به فوت 8 نفر در شبانه روز به دلیل مصرف موادمخدر افزود: موادمخدری که در بازار وجود دارد سمی و غیراستاندارد است، چون افزودنی‌هایی مانند کچ، آهک و... برای تولید آن استفاده شده است. مبارزه با مواد مخدر و ریشه‌کنی مصرف موادمخدر نیاز به کار فرهنگی دارد و باید با بیداری و اراده ملی در مقابل آن ایستاد، در غیر این صورت باید شاهد از بین رفتن جوانان و متلاشی‌شدن خانواده‌ها باشیم، در حال حاضر 55 درصد طلاقها به دلیل اعتیاد است. درصد بالایی از معضلات و مشکلات نشات‌گرفته از مصرف‌ موادمخدر است، فجایع و جنایت‌هایی که به دلیل استفاده از موادمخدر رخ می‌دهد را باید به اطلاع مردم رساند چون اگر مردم درست توجیه شوند و از آنها استمداد خواسته‌ شود، قطعا در مبارزه موفق خواهیم شد .