به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به  فعالیت های دولت و شیوخ قطری در حمایت از گروه های تروریستی منطقه پرداخته است.

کشور ذره ای قطر که با صادرات  نفت و گاز ثروت زیادی کسب کرده است طی سالهای اخیر وارد بلندپروازی هایی شده است که ثبات کل منطقه را بر هم زده است. اقدامات این کشور حتی موجب اعتراض سایر کشورهای عرب همسایه شد و در اقدامی این کشورهای سفرای خود را از دوحه فراخواندند.

قطر از ابتدای بحران سوریه اقدام به حمایت تسلیحاتی از گروه های ترویستی از جمله جبهه النصره کرد.

اکنون کشورهای عربی همچون عربستان، امارات و مصر و حتی اسرائیل قطر  تلاش دارند تا قطر را پدرخوانده تروریست ها  در همه جا نشان دهند. شیخ عجمی یکی از مهمترین حامیان گروه النصره در سوریه و از شخصیت های ثروتمند قطری که در کویت مستقر شده است علنا اعلام کرد که برای گروه هایی که با بشار اسد می جنگند تسلیحات می خرد.  وی همچنین از کویت به عنوان مرکز تامین و حمایت مالی شورشیان سوری نام می برد.

فشارهای بین المللی به کشورهای عربی منطقه از جمله قطر برای قطع حمایت هایشان از گروه های تکفیری و تروریستی باعث شد تا اخیرا وزیر خارجه قطر اعلام کند که از این گروه ها حمایت نمی کند.

"خالد بن محمد العطیه"، وزیر امور خارجه قطر در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان در پاسخ به این پرسش که بسیاری از سیاستمداران آلمانی قطر را متهم به حمایت از تروریست‌های داعش می‌کنند اظهار داشت: می‌خواهم تاکید کنم که قطر به هیچ عنوان گروه‌های افراطی را حمایت نمی‌کند. ما بخشی از جامعه بین‌المللی هستیم و با متحدان خود، با آلمان و دیگر کشورها برای صلح در خاورمیانه کار می‌کنیم.