به گزارش پارس به نقل از کیهان ؛ سرهنگ دن گلدفوس در برنامه شبکه 2 تلویزیون اسرائیل گفت: حزب‌الله تقریباً 100 هزار موشک در اختیار دارد و 5 هزار موشک دور برد حزب‌الله که قادر است به تمام نواحی اسرائیل برسد در بیروت و در عمق زمین واقع شده است.
گلدفوس در ادامه تصریح کرد: پدافند موشکی گنبد آهنین در ارتش اسرائیل توانایی مقابله با این چالش را نخواهد داشت.
وی در ادامه اذعان کرد: در واقع حزب‌الله اکنون تجربه سه سال جنگ را انباشته است و توانایی‌های نظامی بزرگتر و اعتماد به نفس قابل توجهی پیدا کرده است.
وی یادآور شد موشک‌های حزب‌الله لبنان تمام خاک اسرائیل را پوشش خواهند داد و سامانه دفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین نمی‌تواند جلوی این حملات را بگیرد.
تلویزیون اسرائیل در این گزارش تأکید کرد؛ راهبرد جنگی گروه‌های مقاومت در لبنان و غزه تفاوت زیادی وجود دارد و تفاوت اصلی این دو گروه در توان موشکی بالای مقاومت لبنان است چون حزب‌الله موشک‌های دوربرد و بسیار دقیقی در اختیار دارد و می‌تواند مناطق مختلف اسرائیل را هدف قرار دهد.
در همین حال «یوسی لونگوتسکی» مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی و متخصص در زمینه تونل‌های مقاومت، در گفتگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مورد تونل‌های مقاومت در مرز لبنان هشدار داد و گفت: اسرائیل در جنگ اخیر خود علیه نوار غزه تمام تونل‌های مقاومت فلسطین را تخریب نکرده است.
این مقام صهیونیست با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین اکنون تعداد زیادی تونل دارد تأکید کرد: تونل‌های مقاومت در مرز لبنان از نظر ایمنی پیشرفته‌تر و خطرناک‌تر از تونل‌های نوار غزه است.