پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که چند زن تبعه این کشور در حال آموزش نیروهای گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، روزنامه "ساندی تلگراف" در گزارشی به قلم "رابرت مندک" نوشت: این زنان انگلیسی "پلیس امور شرعی" داعش را اداره می‌کنند، و در حال آموزش نیروهایی افراطی هستند، تا بر اجرای مقررات داعش از سوی زنان مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی نظارت کنند.

ساندی تلگراف خاطرنشان کرد، مدارکی وجود دارد که ثابت می کند چندین زن انگلیسی عضو تیپ "خنساء" هستند. این شاخه گروه تروریستی داعش که فقط ویژه زنان است، در شهر رقه - مقر اصلی داعش-  متمرکز است.

به عقیده سرویسهای امنیتی انگلیس، زنان تبعه این کشور که در تیپ "الخنساء" هستند، کسی را که سر "جیمز فولی" و "استفان ساتلوف" دو روزنامه نگار آمریکایی را برید، می‌شناسند.

این تروریست "جان" نام دارد و مسؤولان انگلیسی بر این باورند که وی از اهالی جنوب پایتخت انگلیس است.

گزارشها حاکی است که هر کدام از زنان تیپ خنساء ماهانه حدود 160 دلار آمریکا دستمزد می‌گیرند، تا علاوه بر نظارت بر نحوه پوشش زنان، آنان را بازرسی کنند تا مانع از عملیات احتمالی زنان علیه مواضع داعش شوند.

مندک خاطرنشان کرد که بر اساس گزارش مرکز بین المللی مبازه با افراطی‌گری، "اقصی محمود" (20 ساله) بارزترین عضو تیپ الخنساء است که نوامبر گذشته از شهر گلاسکو به سوریه رفت.

وی پس از ورود به سوریه با یکی از عناصر داعش ازدواج کرد و این امر باعث شد که خانواده اش دیگر امیدی به بازگشت او نداشته باشند.

اقصی محمود در آخرین مکالمه با مادر خود نزدیک مرز سوریه گفته بود: "روز قیامت تو را می بینم، و دست تو را می گیرم و با هم به بهشت می رویم."!!!

این درحالی است که اقصی محمود در مدارس خصوصی انگلیس آموزش دید و قصد داشت که در آینده دکتر شود؛ اما اکنون با نام مستعار "ام لیث" در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد و عضو گروه تروریستی داعش است.

مرکز بین المللی مبارزه با افراطی‌گری همچنین اسامی 3 زن تروریست انگلیسی دیگر را متنشر کرد که عبارتند از: "ام حریثا"، "ام عبیده" و "ام وقاص".

بر اساس گزارش این مرکز، در تیپ الخنساء 60 زن انگلیسی 18 تا 24 ساله حضور دارند که برای جنگ به سوریه رفته‌اند.

نویسنده این مطلب تأکید کرد که این زنان انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی عکسهایی را از خودشان با کمربند انفجاری منتشر کرده اند؛ چرا که داعش جنگ را برای زنان حرام اعلام کرده البته فقط به آنان اجازه می دهد که عملیات انتحاری انجام دهند.