به گزارش پارس به نقل از  جام جم این رسانه​ها و برخی شخصیت​های سیاسی این جناح، هدفشان از این اقدام به هم زدن روابط دولت و مجلس بود تا با ایجاد اختلاف روابط دو قوه مهم کشور تیره شود.

اما واقعیت چنین نبود. حتی مجلس شورای اسلامی بر سر استیضاح وزیر علوم چند ماه صبر کرد و با برگزاری جلساتی سعی داشت تا این اتفاق نیفتد، اما سرانجام علیرغم همه تلاش​های انجام شده وزیر علوم استیضاح شد و نتوانست رأی اعتماد نمایندگان مجلس را به دست آورد.

رسانه​های اصلاح طلب و چهره​های سیاسی این طیف هم حتی رأی نیاوردند فرجی دانا را به گردن رئیس جمهور انداختند و ادعا کردند که حاضر نشدن آقای روحانی در جلسه استیضاح وزیر علوم باعث شد تا او رأی نیاورد.

این خط در نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران هم پیگیری شد و حتی خبرنگاران رسانه​های خارجی آن را دنبال کردند.

خبرنگار فرانسوی: «هر موقع که شما یک گام به جلو برمی دارید برای تغییر چهره ایران در خارج از کشور، برخی می خواهند که شما را به عقب برگردانند مثلا یکی از وزرای شما را استیضاح می کنند».

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ این سؤالی بود که خبرنگار فرانسوی در نشست مطبوعاتی شنبه، از رئیس جمهور پرسید و برخی را متعجب کرد که این خبرنگار خارجی چقدر دلسوز روحانی شده است.

رئیس جمهور البته با هوشیاری به این سؤال پاسخ داد و گفت:تا اینجای کار ما مشکلی در مسیر راهمان آنچنان که شما در سؤالتان بود من نمی بینم.

تأملی در برخی مسائل نشان می دهد برخی خبرسازهای داخلی هم مثل این خبرنگار فرانسوی، انگار کاری به واقعیات ندارند و بر اساس ذهنیات خود، واژه ها را در تیترها به رژه وامی دارند، مثلا هر کس تیترهای روزهای اخیر چند روزنامه را دیده باشد فکر می کند سیلی از استیضاح از بهارستان در راه است که وزرا را یکی یکی به زیر خواهد کشید.

این روزنامه ها قصد پیشگویی یا جنگ روانی یا هر نیت دیگری که داشته باشند دو طرف این میدان یعنی دولت و مجلس این حرف ها را قبول ندارند.

رئیس جمهور همین چند وقت پیش، پس از استیضاح وزیر علوم در اردبیل گفته بود که به عملکرد مجلس در چارچوب قانون احترام می گذارد و استیضاح را حق مجلس می داند. مجلس هم می گوید کارش را در کنار دولت و در چارچوب قانون پیش خواهد برد.

ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس با رد شایعات روزنامه ای و سایتی درباره استیضاح چند وزیر گفت: هیچ استیضاح دیگری در دستور کار نیست و نخستین اولویت مجلس ارتقای سطح تعامل و همکاری با دولت است.

تعامل مسالمت آمیز و احترام برانگیز قوا، یک شاخص دیگر هم دارد و آن نبود هیچ شکایتی در هیئت رسیدگی به حل اختلاف قواست.

این را هاشمی شاهرودی رئیس شورای عالی هیئت حل اختلاف قوا می گوید و از روند بهبود روابط سه قوه ابراز خرسندی می کند.

با وجود این واقعیات، تیترها احتمالا همچنان راه تند خودشان را می روند؛ تیترهایی که معلوم نیست در حال گرم کردن تنور چه کسی هستند. فقط خدا می داند و چند نفری که پشت این تیترها هستند.