به گزارش پارس به نقل از مهر، هراس رژیم صهیونیستی از انجام توافقی میان ایران و کشورهای 1+5 که تامین کننده منافع تل آویو نباشد همچنان ادامه دارد و همین امر موجب شده تا در هر نوبت ازدورهای متعدد مذاکرات هسته ای مقامات این رژیم شروع به رایزنی با کشورهای 1+5 از جمله آمریکا کنند تا شاید از این طریق بتوانند منافع خود را نیز وارد توافق احتمالی نمایند.

در همین رابطه روزنامه هاآرتض در شماره امروز خود گزارشی را در مورد نگرانی های رژیم صهیونیستی در خصوص دور جدید مذاکرات هسته ای که قرار است در نیویورک انجام شود منتشر کرده و با اشاره مستقیم به این نگرانی اعلام کرده که در هفته آینده گروهی متشکل از مقامات بلندپایه اسرائیل به واشنگتن می روند تا در مذاکره با مقامات آمریکایی، از انجام هر گونه توافقی که تامین کننده منافع تل آویو نباشد جلوگیری کنند.

ریاست این گروه بلندپایه بر عهده "یووال اشتینیتز" وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی خواهد بود و دیگر اعضای این گروه نیز شامل "ژوزف کوهن" مشاور امنیت داخلی، "جرمی عیساکاروف" رئیس بخش امر استراتژیک وزارت خارجه، مقاماتی از موساد، وزارت جنگ، سازمان اطلاعات و  کمیسون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی هستند.

به نوشته هاآرتض، ریاست هیئت آمریکایی در دیدار با این گروه اسرائیلی نیز بر عهده "ویلیام برنز"معاون وزیر امور خارجه آمریکا خواهد بود. برنز فردی است که در تمامی مذاکرات هسته ای ایران حضور داشته و به نوعی وی را کارشناس امور ایران در وزارت خارجه آمریکا می دانند.

به غیر از برنز، "وندی شرمن" مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات 1+5، نیز در گفتگوهای هیئت های آمریکایی و اسرائیلی حضور خواهد داشت.

بر همین اساس قرار است امروز چهارشنبه، اشتینیتز در کمیته امور خارجی کنیست حاضر شده و توضیحاتی را در خصوص آخرین جزئیات مذاکرات گروه 1+5 و ایران به نمایندگان رژیم صهیونیستی ارائه بدهد.

به گزارش مهر، رژیم صهیونیستی از ابتدا با هرگونه توافقی در مورد برنامه هسته ای ایران مخالف بود بطوریکه در نوامبر سال گذشته و پس از انجام توافق هسته ای موقت میان ایران و کشورهای 1+5، آن را یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی دانسته و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم نیز در انتقاد از این توافق گفت: ایران با این توافق هرچه می خواست بدست آورد. این یک قرارداد خوب برای ایران و یک قرارداد بد برای غرب است.