به گزارش پارس به نقل از تسنیم، یک رسانه آلمانی با تاکید بر اینکه هر کس می خواهد از وحدت اوکراین حمایت کند باید با ولادیمیر پوتین گفتگو کند، از درماندگی غرب در برابر روسیه و تحولات خاورمیانه و اینکه ناتو گرفتاربحران معنا و مفهوم شده است نوشت.


"دویچه وله" آلمان در تحلیلی نوشت: چند روز قبل از نشست ناتو در شهر ولز ما باید این مسئله را روی کاغذ بیاوریم که غرب در برابر سیاست نئو امپریالیستی ولادیمیر پوتین و تغییرات استراتژیک خاورمیانه درمانده است. طبیعتا ما در اتحادیه اروپا، ناتو و در غرب پیچ تحریم ها علیه روسیه را می چرخانیم و بر تشدید تحریم ها تاکید داریم.  این تحریم ها بر پوتین در هر صورت تاثیر می گذارد، اما وی را به کوتاه آمدن در برابر غرب وا نمی دارد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: ما باید بفهمیم که اوکراین وابسته به مسکو و لطف پوتین است. هر کسی که می خواهد در کی یف، بروکسل،برلین یا واشنگتن از وحدت این کشور حمایت کند باید با ولادیمیر پوتین گفتگوکند. چنین فردی باید تلاش کند تا بفهمد پوتین چه می خواهد و سپس تصمیم بگیرد چه چیزی می توان به وی ارائه دهد. رد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و بخصوص در ناتو در واقع پیش شرطی برای این گفتگوها و نه محتوای آن است. حکومت فدرالیستی در اوکراین با در نظر گرفتن نیازهای استقلال شرق این کشور مطمئنا هدف این مذاکرات است. به رسمیت شناختن نقش روسیه در تمام این تحولات غیر قابل اجتناب است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که غرب احساس می کند که دیگر هیچ بازیگر مطمئن و متقاعد کننده ای در مسائل جهانی نیست. آمریکا در سال های ریاست جمهوی اوباما روند عقب نشینی را در پیش گرفته و به این ترتیب نقش غالب خود در سیاست جهانی را محدود کرده است. ناتو مدتهاست که گرفتار بحران مفهومی شده است. ولادیمیر پوتین خود را در این خلا وارد کرده است.

در ادامه آمده است: غرب تا به حال روی اقدامات پوتین و تحولات خاورمیانه با عجز و درماندگی واکنش نشان داده است.