پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- وزارت كشور عربستان سعودي از بازداشت هشت نفر كه جوانان را به پيوستن به گروه‌هاي افراطي در خارج از كشور تشويق مي‌كردند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، وزارت كشور عربستان در بيانيه اي اعلام كرد که نيروهاي امنيتي با اجراي عملياتي در استان تمير در 150 كيلومتري شمال غرب رياض، هشت نفر که شهروندان را براي پيوستن به گروه هاي تندرو درخارج از كشور تشویق می کردند، بازداشت كردند.

بر اساس اين بيانيه، يكی از امامان جماعت مسجد و يك معلم علوم ديني جزو بازداشت شدگان هستند. اين افراد، جوانان سعودي را براي پيوستن به گروه هاي تروريستي جبهه النصره و داعش درعراق و سوريه تشويق مي كردند.

دراين بيانيه آمده است که اين موضوع از سوي مسوولان امنيتي عربستان درحال پي گيري است.

در همین حال روزنامه سعودی الحياة در شماره روز سه شنبه خود نوشت: مسوولان سعودي طرحي را در منطقه تمير با هدف بازداشت طرفداران گروه تروريستي داعش و افراد متهم به تشويق جوانان به خارج شدن از كشور براي جنگيدن در كنار گروه هاي تروريستي درعراق و سوريه آغاز كرده اند.

به نوشته الحياة، يكی از امامان جماعت و يك معلم در این زمینه بازداشت شدند و تعداد جواناني كه در منطقه "تمير" تحت تاثير تبلیغات اين افراد قرار گرفته اند، به 35 نفر رسيده است.

بر اساس اين گزارش، سن اين جوانان، 20 تا 25 سال است و اغلب آنان از منطقه تمير هستند و با كساني كه آنان را براي جنگيدن در کنار داعش و جبهه النصره تشويق كرده اند، نسبت خويشاوندي دارند.

نویسنده الحياة خاطرنشان کرده که در بازديدي از مركز تمير از توابع استان المجمعه كه تعداد جمعيت آن 15 هزار نفر تخمين زده مي شود، به عمل آورده،شاهد حضور گسترده نيروهاي امنيتي درخيابان هاي اصلي بوده است.

وی درگزارش خود آورده است كه نيروهاي امنيتي سعودي دو روز پيش بعد از دريافت اطلاعاتي درخصوص افراد مظنون به تشويق اهالي براي پيوستن به گروه هاي تروريستي براي جنگ در كنار اين گروه ها درعراق و سوريه به اين منطقه يورش بردند.