پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، در دیدار هفته گذشته با امیر قطر، زبان به گلایه از جنبش حماس گشود و امیر قطر نیز همه مشکلات را از جانب "برخی کشورهای عربی" دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، یک منبع فلسطینی آگاه اعلام کرد که محمود عباس در حضور تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، گفت: بنا به اطلاعات اسرائیلی ها، حماس در تدارک کودتا علیه او بوده است و دستگاه های امنیتی صهیونیستی این کودتا را ناکام گذاشته اند.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه "رأی الیوم" به دست آورده، محمود عباس در دیدار پنج شنبه گذشته در دوحه که هیاتی از حماس به ریاست خالد مشعل نیز در آن حضور داشتند، سرخورده، مایوس و آشفته به نظر می رسید.

رییس تشکیلات خودگردان در این دیدار به امیر قطر گفته که عربستان سعودی، مصر، امارات، اردن و چند کشور عربی دیگر پیشتر از وی خواستند که جنبش حماس را از صحنه خارج کند و برای توافق و آشتی با رهبران حماس رایزنی نکند، اما وی این خواسته ها را نپذیرفته و در مسیر آشتی قدم برداشته و از حماس دفاع کرده است، ولی رهبران حماس در صدد توطئه و کودتا علیه او هستند و به همین علت دیگر به حماس، فتح، آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی اعتماد ندارد.

به گفته این منبع فلسطینی، امیر قطر در پاسخ به گلایه محمود عباس تاکید کرده است که حماس "برادر" است و تفاهم با حماسی ها بدون بروز مشکل، ممکن خواهد بود.

امیر قطر همچنین خطاب به رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: همه مشکلات و مصائب از جانب برخی کشورهای عربی است که حتی جلوتر از رژیم صهیونیستی و آمریکا برای به شکست کشاندن آشتی گروه های فلسطینی تلاش می کنند.