به گزارش پارس به نقل از مهر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد که ایران همواره در کنار مردم عراق و کردستان عراق بوده است و اطمینان می دهیم این سیاست با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ظهر امروز سه شنبه در سلیمانیه عراق با جلال طالبانی رئیس جمهور سابق این کشور و دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و از وی عیادت کرد.

ظریف سپس در گفتگو با مسئولان کمیته سیاسی این اتحادیه ضمن تقدیر از نقش برجسته جلال طالبانی در تقویت وحدت ملی عراق و شکل گیری روند سیاسی این کشور در چارچوب قانون اساسی و تلاش های بی وقفه او در سمت ریاست جمهوری عراق در ارتقای مناسبات با ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم عراق و کردستان عراق بوده است و اطمینان می دهیم این سیاست با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که در پرتو مقاومت و پایداری مردم عراق خطر تروریست برای همیشه از این کشور و منطقه رفع شود.

مسئولان شورای سیاسی اتحادیه میهنی کردستان نیز حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت عراق و مردم کردستان را در طول دهه های گذشته سازنده و بی بدیل توصیف و از تلاش های مقامات عالی رتبه ایران به این خاطر تقدیر و تشکر کردند.

اعضای این شورا ضمن اعلام حمایت از شکل گیری کابینه حیدرالعبادی تسریع در تشکیل این کابینه را مایه تقویت انسجام و ثبات داخلی عراق دانستند.

ظریف پس از این دیدار در ضیافت نهار جلال طالبانی شرکت کرد.