به گزارش پارس، تسنیم به نقل از ریانوستی نوشت: کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: من امیدوارم که این نشست موفقیت آمیز باشد و به ما اجازه دهد تا به روی جلو حرکت کنیم.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: هدف اصلی از گفتگوهای چند جانبه در نشست مینسک کمک به مردم اوکراین و اطمینان دادن به آنها نسبت به امنیت آینده است.

وی در نشست خود با روسای جمهور بلاروس، قزاقستان، روسیه و اوکراین گفت: اتحادیه اروپا به اهمیت حل و فصل مشکلات و تنش ها از طریق ابزارهای سیاسی کاملا آگاه است.

اشتون افزود: نقش اتحادیه اروپا در این مذاکرات کمک به طرف های مختلف برای دستیابی به توافق در زمینه راهکار رضایت بخش است. وی ابراز اطمینان کرد که مردم اوکراین در نهایت مسیر خود به سوی امنیت، ثبات، رشد اقتصادی و برقراری روابط خوب با کشورهای همسایه را پیدا خواهند کرد.

قرار است در نشست مینسک در خصوص موضوعات و مسائل مهم و مختلفی از جمله بحران اوکراین، کمک های انساندوستانه به مناطق بحران زده، موج آوارگان سرازیر شده به روسیه و احتمال گفتگوهای داخلی بین کی یف و شرق اوکراین بحث و تبادل نظر شود.

پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین نیز ابراز امیدواری کرده است که نتایج نشست مینسک نخستین گام ها برای دستیابی به صلح در اوکراین باشد.

این در شرایطی است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پیش از این نسبت به تاثیر این مذاکرات بر روند حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین ابراز تردید کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز گفت که بحراین اوکراین راه‌حل نظامی ندارد. وی همچنین تاکید کرد: بدون گفتگو با نمایندگان مناطق شرقی اوکراین ، امکان حل شدن بحران اوکراین وجود ندارد.