به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری "ورلد نت دیلی" گزارش داد مقام‌های امنیتی اردن اعلام کردند عربستان سعودی به رژیم صهیونیستی برای ارسال یک فروند پهپاد جاسوسی به ایران کمک کرده‌اند.

آنها به جزئیات کمک عربستان به اسرائیل اشاره‌ای نکردند، اما به نوشته این پایگاه، این کمک احتمالا شامل پرواز پهپاد از پایگاهی در عربستان بوده است. پیش از این در سال 2013 گزارش شده بود که پرسنل اسرائیلی برای بررسی پایگاه‌های هوایی عربستان و ارزیابی امکان انجام حملات هوایی علیه ایران از طریق این پایگاه‌ها، به عربستان سفر کرده‌اند. 
روز دوشنبه، یک روز پس از سرنگونی این پهپاد در اطراف شهر نطنز، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مبدا پرواز این پهپاد را یکی از کشورهای منطقه اعلام کرده اما به نام آن کشور اشاره‌ای نکرده بود.
مقامات صهیونیست تاکنون از اظهارنظر در رابطه با هدف قرار گرفتن پهپاد اسرائیلی در آسمان ایران، خودداری کرده‌اند. 
ایران دو روز قبل اعلام کرد یک فروند هواپیمای بدون سرنشین رژیم‌صهیونیستی را پیش از ورود به حریم هوایی سایت هسته‌ای نطنز، هدق قرار داده و منهدم کرده است. این پهپاد از نوع هرمس بوده و با توجه به برد عملیاتی محدود آن، امکان پرواز مستقیم آن از فلسطین اشغالی به ایران وجود نداشته است.