به گزارش پارس به نقل از العالم، استفاده داعش از سلاح " تعبیر خواب " مساله عجیبی نیست، چرا که این موضوع در ادبیات منشأ این گروه تروریستی یعنی تشکیلات "القاعده" وجود داشته است.

روزنامه "الحیات" چاپ لندن نوشت: در روزهای گذشته صفحه ای در پایگاه اجتماعی توییتر ایجاد شده است که تخصص آن در زمینه تعبیر خواب برای طرفداران گروه داعش درجهان است که این صفحه " دار الارقم " نامگذاری شده است.

این صفحه تا زمان نوشتن این مطلب، حدود شش هزار دنبال کننده پیدا کرده است.

در نگاه اول به نظر می رسد که این صفحه " سناریوی یک داستان کمدی و یا طنز " است، و بیشتر قهرمانان آن را زنان تشکیل می دهند و فردتعبیر کننده خواب، قهرمانی است که پست های خود را با اطمینان و جدیت تمام می گذارد. وی گمان می کند که به خوبی تعبیر خواب می داند و بین هر آنچه که افراد درخواب می بینند ، با گروه داعش به آسانی ارتباط برقرار می کند.

شخص تعبیر کننده در صفحه دارالارقم که " بشارت و وعده و وعید دادن به مردم " را خوب یاد گرفته است، بیش از سه هزار پست در طی چند ماه نوشته است که براساس سوال های خصوصی افراد از او ، پاسخ های متفاوتی به تعبیرخواب های آن ها داده است.

درمیان کسانی که خواهان تعبیر خوابشان شده اند، یک دختر بیست ساله آرزوی خود را نوشته است و او درپاسخ به او گفته است که " تا زمانیکه داعش وارد شهر ریاض عربستان نشود، وی ازدواج نخواهد کرد".

وی از طرفدارانش خواسته است که به درگاه خداوند برای تعجیل در ازدواج کردن وی دعا کنند. !

این درحالی است که برخی از کاربران طرفدار داعش مدعی شده اند که در خواب رسول اکرم (ص) را دیده اند و پیامبرخواهان تشدید درگیری ها و جنگ شده اند و به آن ها (عناصر داعش) وعده پیروزی و فتح همه جهان را داده است.

صفحه " دارالارقم " این خواب ها را " رویاهایی بزرگ " توصیف کرده است.
تعبیرکننده خواب که طرفدار داعش است، با ادعای ستاره شناسی، پیش بینی کرده است که در ریاض ، باران تابستانی ببارد.

وی پیش بینی کرده است که خلافت البغدادی هفت سال به طول بیانجامد.

تعبیرکننده خواب برای یکی از کسانی که خواب دیده است ، علیرغم " کوتاهی در عبادت " ، مجوز ورود به بهشت صادر کرده است.
وی درباره بروز عشایری جدید که با داعش خصومت کنند، هشدار داده و در مقابل به این گروه بشارت داده است که به سه کشور عربی یورش خواهد برد.

حمود العتیبی کارشناس امور تروریسم گفته است " گروه های تروریستی همواره تلاش می کنند تا در تعامل با طرفداران خود ، جنبه عاطفی و روانی را درنظر بگیرند و بدین وسیله منافع خود را تامین کنند.

وی درگفتگو با الحیات اظهار داشت: این گروه ها به ویژه داعش با بهره برداری از مساله طایفه ای و استفاده از نقطه ضعف دختران و پسران جوان برآنان تاثیر می گذارند.

العتیبی تاکید کرد سرکردگان این گروه به خوبی می دانند که نقاط ضعف جوانان چیست و با بهره برداری از این نقاط ضعیف ، تلاش می کنند تا آنان را به سوی خود جذب کنند و افکار آنان را تاحت تاثیر قرار
دهند و آنان را از تفکر عقلانی دور کنند تا به داعش بپیوندند و بدون سوال و پرس و جو ، اقدامات این گروه را انجام دهند.

گروه های تندرو خواب ها و تعبیرخواب ها را برای بستن تفکر جوانان و سوق دادن آنان به سمتی که خود می خواهند و برای رسیدن به اهداف خاص خود ، به کار گرفته اند.

این کارشناس مسائل تروریستی گفت این مساله نشانگر مشکلی دیگر است و آن نبود بعد تربیتی و عقلانی در جامعه ماست و درنتیجه این خرافه ها بروز پیدا کرده است و برخی از مبلغان تلاش دراین زمینه را آغاز کرده اند تا جائیکه برخی از آنان مدعی شده اند که ملائکه درکنار عناصر گروه های مسلح در سوریه و عراق می جنگند که این مساله به منزله به بازی گرفتن دین و استفاده از دین برای رسیدن به منافع دنیوی است.

وی تاکید کرد که داعش به شدت برای تاثیرگذاری درجنبه عاطفی و غیره تلاش می کند.