به گزارش پارس، تسنیم به نقل از اسکای‌نیوز نوشت: "آنجلینو آلوانو" وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد که ده‌ها ایتالیایی در گروه داعش در شمال عراق و سوریه حضور دارند.

آلوانو از نگرانی ایتالیا درباره تهدیدات داعش خبر داد که اعلام کرده بود جنگجویان داعش رم را فتح خواهند کرد و در آنجا اعلام خلافت اسلامی می‌کنند.

وزیر کشور ایتالیا که با روزنامه "کوریری دیلا سرا" مصاحبه می‌کرد، تاکید کرد که ایتالیا تهدید داعش را جدی گرفته است.

همچنین چند روز پیش نیز روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت که حدود یک چهارم از کل دو هزار جنگجویان اروپایی که به داعش اعلام وفاداری کرده اند،‌ انگلیسی اند که بدین ترتیب تعداد آنها بالغ بر پانصد نفر است.

چندی پیش نیز پایگاه تحلیلی ـ خبری پانورامای خاورمیانه در گزارشی درباره جنگجویان مسلح خارجی در سوریه خبر داده که شهروندان چچنی و بعد از آن عربستانی بیشترین تعداد جمعیت را در میان آنان تشکیل می‌دهند.

این پایگاه آورده که شهروندان چچنی که در قالب نیروهای تروریستی داعش در سوریه فعالیت می‌کنند 14 هزار نفر هستند که 3671 نفرشان تاکنون کشته و 1397 نفرشان مفقود شده‌اند.
در این گزارش آمده که عربستانی‌ها با 12هزار نفر که 3872 نفرشان تاکنون کشته و 2689 نفرشان مفقود شده‌ان در رتبه دوم جای دارند.
این گزارش افزوده که در شمار زنان کشته شده در این جنگ‌ها تونس بالاترین آمار دارد که 18 زن تونسی تاکنون کشته شده‌اند و بعد از آن مراکش با 10 زن کشته و عربستان 7 زن و چچن 6 زن و لبنان 4 زن قرار دارند.