پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رضا سیفی- استيضاح وزير علوم در عين حال كه نشان داد هنوز مي شود به مجلس نهم به عنوان يك مجلس اصولگرا اميداور بود،‌ ‌درس هايي هم براي برخي ها داشت: 

درس اول براي روحاني: 
رئيس جمهور كه بعد از كارت زرد مجلسي ها به وزرايش، گفته بود اين كارت ها برايش "نگراني" ايجاد نمي كند؛‌ حالا با استيضاح وزير علوم "دلنگران" شده و فهميد كه مجلس حتي با آقاي روحاني هم شوخي ندارد. به خصوص آنجا كه پاي فتنه گران و موضوعات مهمي چون كاهش رشد علمي كشور كه جزء دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب و نخبگان علمي كشور است در ميان باشد. مجلس به روحاني فهماند كه ما هشت سال دوره احمدي نژاد و ادبيات تند و تهديد آميز وي عليه مجلس را تجربه كرده ايم،‌ لذا  از شما رئيس جمهور محترم و و معتدل! انتظار مي رود براي تغيير نظر مجلس، نه با ادبيات تهديد و فشار بلكه از باب احترام و پذيرش حق قانوني و نظارتي نمايندگان وارد شويد.

درس دوم براي لاريجاني: 
جناب آقاي لاريجاني كه هرچقدر مواضعش در سياست خارجي انقلابي و در سياست داخلي بيشتر به فكر منافع و جايگاهش بوده، ‌بار ديگر نشان داد كه جريان اصولگرا نمي تواتند به وي اعتماد كند. لاريجاني كه تا دقيقه نود نسبت به استيضاح وزير علوم سكوت كرده بود و خواست مانند خداد عزيزي در بازي با استراليا گل طلايي بزند! و بازي را به نفع وزير علوم و دولت تغيير دهد ناكام ماند. او بعد از انتخابات رياست مجلس كه چند ماه پيش برگزار شد و آراء اش نسبت با سال هاي گذشته ريزش داشته بود بار ديگر در جريان استيضاح وزير علوم فهميد كه جايگاهش در مجلس متزلزل شده و ديگر حتي فراكسيون متبوعش هم يكدستي سابق را نداشته و به حرف وي گوش نمي دهند.

درس سوم براي اصولگريان مجلس: 
اما شايد بتوان گفت كه مهمترين درس را در جريان استيضاح وزير علوم، اصولگرايان مجلس بايد بگيرند. آنجا كه بار ديگر وحدت و يكپارچگي طيف هاي مختلف اصولگرايي فارغ از اينكه عضو كدام فراكسيون مجلس هستند باعث شد تا مانع جولان دادن مجدد  فتنه گران در دانشگاه ها شوند.

اصولگريان مجلس نشان دادند وقتي پاي فتنه و عبور از خط قرمز ها در ميان باشد با كسي حتي با رئيس جمهور با رئيس مجلس هم تعارف ندارند و بر سر اصولشان محكم ايستاده اند. اصولگرايان مجلس پيشتر و در جريان انتخابات هيات رئيسه مجلس هم نتيجه شيرين وحدت را چشيده بودند. آنجا كه زد و بند سياسي عده اي با اصلاح طلبان مجلس،  براي حفظ جايگاه شان در هيات رئيسه مجلس هم جواب نداد. هرچند رئيس دوباره بدون حضور رقيب جدي ابقا شد اما وزن اصولگريان در هيات رئيسه مجلس بيشتر شد. اميد است كه جريان اصولگرايي با درس گرفتن از نتايج شيرين وحدت در آينده نيز همين رويه را در پيش گیرد.