پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان پیش نویس قطعنامه جدیدی را برای برقراری آتش بس در نوار غزه بررسی می کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، این پیش نویس دو صفحه ای "آتش بس فوری و دایم برای پایان دادن به شلیک موشک ها به (فلسطین اشغالی) و عملیات نظامی علیه نوار غزه" را دنبال می کند.

در این پیش نویس همچنین برداشتن محاصره غزه و ایجاد ساز و کار جدیدی برای اطمینان از رعایت آتش بس و کنترل ورود کالاها به غزه درخواست شده است.

بر پایه این گزارش، نکته قابل توجه در پیش نویس 3 کشور اروپایی مزبور آن است که به اصطلاح "نگرانی [های] تل آویو در حوزه امنیت" را مد نظر قرار داده است.

چند دور مذاکرات غیرمستقیم بین فلسطینی ها و رژیم اسرائیل زیر نظر مصر در قاهره اخیرا به شکست منجر شد. علت شکست مذاکرات نیز عدم پاسخ رژیم اسرائیل به خواسته های مقاومت فلسطین بود.

در این این امر، حملات ارتش رژیم اسرائیل و پاسخ موشکی فلسطینی ها از سر گرفته شد. برخی کارشناسان پیش نویس قطعنامه یاد شده را تلاش غربیها برای نجات رژیم اسرائیل از تنگنای کنونی این رژیم درپی شکست مذاکرات می دانند.
وزارت بهداشت فلسطین امروز جمعه اعلام کرد: شمار شهدای حملات 45 روزه صهیونیست ها به نوار غزه به 2078 نفر رسید که 561 نفر از آنها کودک هستند.

این وزارتخانه افزود: دستکم 10345 شهروند فلسطینی نیز در همین مدت زخمی شدند که 3189 نفر از آنها کودک هستند.