پايگاه خبري تحليلي «پارس»- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بیش از ۱۲ هزار تروریست خارجی از ۵۰ کشور برای جنگ به سوریه رفته‌اند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه از سه سال پیش، تروریست‌هایی از 50 کشور که تعداد آنها بیش از 12 هزار نفر است، به سوریه عزیمت کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه به حضور اتباع خود در سوریه نیز اذعان کرد و گفت: در میان این تروریست‌ها "تعداد محدودی آمریکایی" نیز وجود دارد.

این در حالی است که منابعی در دولت آمریکا شمار اتباع مسلح و تروریست این کشور در سوریه را بیش از 100 نفر ارزیابی کرده‌اند.

"ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "معتقد هستیم از ماه مارس 2011 زمانی که درگیری‌ها در سوریه آغاز شد، بیش از 12 هزار شورشی خارجی دست‌کم از 50 کشور برای جنگ عازم سوریه شده‌اند."

درهمین حال، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که کشورش برای ترسیم یک راهبرد طولانی مدت به منظور مقابله با گروه داعش تلاش می کند.

وی افزود: کاخ سفید در تلاش برای ایجاد همکاری منطقه برای مبارزه با گروه داعش است.

هیگل گفت: گروه داعش از شبکه القاعده خطرناک تر می باشد و عناصر تروریستی داعش فراتر از چیزی هستند که به عنوان تهدید تروریستی می‌ شناسیم.

از سوی دیگر، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد: نمی توان گروه داعش را بدون هدف قرار دادن آن در دو سوی مرزهای عراق و سوریه شکست داد.