به گزارش پارس به نقل از تسنیم، جلسه بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دقایقی پیش در صحن علنی پارلمان آغاز شد اما حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برای دفاع از رضا فرجی‌دانا به صحن بهارستان نیامد.

حجت‌الاسلام روحانی صبح امروز در ادامه سفرهای استانی خود، به استان اردبیل سفر کرد و به همین دلیل اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه بررسی طرح استیضاح رضا در صحن علنی مجلس حاضر شد.

در حال حاضر برخی از اعضای هیئت دولت از جمله هاشمی وزیر بهداشت، محمدجواد ظریف وزیر خارجه، گودرزی وزیر ورزش، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و رحمانی فضلی وزیر کشور در صحن بهارستان حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اواخر مهرماه سال گذشته، رضا فرجی دانا به عنوان گزینه پیشنهادی دولت به مجلس معرفی شد. وی آبانماه 92 توانست از مجموع 221 رأی مأخوذه نمایندگان، با کسب 159 رأی موافق و 70 رأی مخالف و 32 رأی ممتنع، سکان وزارت علوم را به دست گیرد. اما از زمانی که فرجی دانا عهده دار این وزارتخانه شد، اقدامات صورت گرفته توسط وی تنش‌های بسیاری بوجود آورد به طوری که وی در این مدت کوتاه مسئولیت خود، تذکراتی را از مجلس ، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مراجع عظام و رئیس جمهور دریافت کرد.

در نهایت پس از گذشت 8 ماه صدارت فرجی‌دانا بر وزارت علوم، طرح استیضاح وی با 51 امضا تقدیم هیئت رئیسه شد البته با میانجی‌گری‌ علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان و دادن مهلت یک ماه به وزیر، این طرح در مجلس به تعویق افتاد. گرچه این مهلت یک ماه نتواسنت در روند مدیریتی فرجی دانا در وزارت علوم تغییری حاصل کند و با پایان یافتن این فرصت تنها راه باقی مانده برای نمایندگان منتقد به جریان انداختن استیضاح بود با این تفاوت که رئیس مجلس هم اینبار از بهبود اوضاع در این وزارتخانه ناامید شده و مجبور به اعلام وصول این طرح شد.