به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه شصت و هفتمین نشست خبری قوه قضاییه در خصوص علنی بودن یا غیر علنی بودن دادگاه مهدی هاشمی، گفت: تشخیص برگزاری دادگاه به صورت علنی یا غیر علنی بر عهده قاضی است.
 
وی افزود: در قانون پیش‌بینی شده که قاضی می‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند، گاهی در یک پرونده این امکان وجود دارد که برخی از جلسات علنی و برخی غیرعلنی برگزار شود، در هر صورت تشخیص با دادگاه است.
 
سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص آخرین وضعیت پرونده دادستان سابق تهران، گفت: در خصوص پرونده کهریزک هنوز حکم در دیوان عالی نهایی نشده و در خصوص پرونده تامین اجتماعی هم هنوز در مرحله دادسرا و به مرحله کیفرخواست نرسیده است.
 
ادستان کل کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اعلام اسامی بورسیه‌ها در مجلس جرم محسوب می‌شود یا خیر، گفت: اگر چنانچه این اسناد محرمانه بوده باشد حق انتشار آن وجود نداشته است.
 
وی ادامه داد: اما اگر اسناد محرمانه نباشد ولی با انتشار آن کسی متضرر شود می‌تواند شکایت کند و شکایت هم پیگیری می‌شود.
 
سخنگوی دستگاه قضایی درباره سقوط هواپیمای تهران - طبس گفت: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
 
وی ادامه داد: اگر تشخیص داده شود که چه کسی مقصر است حتماً رسیدگی جدی صورت می‌گیرد.
 
وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه با توجه به اینکه در بحث بورسیه‌ها تضییع حقوق بیت‌المال صورت گرفته ورود پیدا می‌کند یا خیر، گفت: باید ماهیت ماجرا روشن شود بعد پیگیری می‌کنیم که ورود پیدا کنیم یا خیر ضمن اینکه اطلاعی ندارم که سازمان بازرسی کل کشور جلوی برخی از بورسیه‌ها را گرفته باشد.