به گزارش پارس به نقل از فارس، اعضای کمیته سیاسی جدید کارگزاران با پیشنهاد دبیر کمیته و رای شورای مرکزی انتخاب شدند.

برپایه این خبر رئیس کمیته سیاسی محمد هاشمی و دیگر اعضای آن عبارتند از غلامحسین کرباسچی، حسین مرعشی، محمد قوچانی، رضا امر‌اللهی، محمد عطریانفر و فائزه هاشمی.

گفتنی است کمیته سیاسی مهمترین کمیته حزب کارگزاران سازندگی است که یکی از وظایف آن تعیین مواضع حزب در جلسات و ارائه آن از طریق صدور بیانیه اطلاعیه و تحلیل است.

همچنین دیگر وظیفه کمیته سیاسی حزب تنظیم سند مواضع حزب، دیدگاه‌های حزب و نیز انتشار بحث‌های بنیادی که ایدئولوِژی حزب را شامل می‌شود است.

کمیته سیاسی حزب در عین حال باید در خصوص نحوه حضور حزب کارگزاران در انتخابات و نیز مقدمات فهرست‌های انتخاباتی جلساتی را برگزار کنند تا به یک راهکار عینی و شفاف برسند تا از آن طریق حزب بتواند مواضع خود را برای دیگر احزاب آن سو و هواداران خود اعلام کند.

در دوره جدید فعالیت حزب تاکنون کمیته سیاسی یک جلسه برگزار کرده است. جلسات این کمیته هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود. در جلسه اخیر این کمیته بیانیه حزب در خصوص فجایع انسانی که در غزه صورت می‌گیرد نگارش، سپس تصویب و منتشر شد.

همچنین قرار است در جلسات آتی اعضای کمیته در خصوص مبانی نظری حزب بحث و گفت‌وگو کنند.

گفتنی است کمیته سیاسی تنها کمیته حزب کارگزاران است که تمام اعضای آن باید عضو شورای مرکزی حزب باشند اما در کمیته‌های دیگر حزب این استثنا وجود ندارد؛ تنها باید روسای آنها عضو شورای مرکزی باشد و اعضا می‌توانند از دیگر ارکان حزب باشند.

به گزارش فارس دیگر کمیته‌های حزب کارگزاران عبارتند از کمیته فرهنگی _ اجتماعی به ریاست یدالله طاهر‌نژاد، کمیته تشکیلات به ریاست علی جمالی، کمیته آموزش به ریاست رضا عبداللهی و کمیته اقتصادی به ریاست سعید لیلاز.