پايگاه خبري تحليلي «پارس»- مفتی مصری تبار قطر، از مردم مصر خواست که در سالروز سرکوب خونین تجمع کنندگان میدان رابعه العدویه در شرق قاهره، به خیابان ها بریزند و از مرگ نهراسند!

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، یوسف قرضاوی، روز تجمع در میدان رابعه العدویه را روز "اثبات وجود" مصری ها نامید و خطاب به مردم مصر گفت: از مرگ نترسید! هیچ فردی نمی تواند شما را پیش از فرارسیدن مرگتان، بکُشد. ای برادران و خواهران مصری! از خانه های خود بیرون بیایید و به خیابان ها بریزید.

قرضاوی در ویدئو کلیپی که در توییتر منتشر شد، گفت: بیرون بریزید! به خدا قسم هیچ یک از ما قبل از فرارسیدن مرگمان نخواهیم مُرد.

وی در ادامه تاکید کرد: هر فردی هم که قادر به بیرون آمدن از خانه اش نیست، برای شهدا دعا کند تا خدا شهدا را قرین رحمت و مغفرت خود کند و اعمال آنها را به احسن وجه بپذیرد.

قرضاوی ادامه داد: شهدا حقی بر گردن ما دارند و این حق همان حرکت در مسیر شهدا و جلوگیری از هدر رفتن خون آنان است. مردم مصر اگر راه شهدا را ادامه ندهند، مرتکب معصیت شده اند.

وی در پایان سخنان خود، نظام مصر را ظالم و ستمگر توصیف کرد و خواستار سرنگونی هر چه زودتر این نظام شد.

ارتش مصر یک سال پیش در 14 آگوست 2013 تحصن کنندگان میدان رابعه العدویه را با توسل به خشونت متفرق کرد که صدها نفر در برخورد خشونت آمیز ارتش کشته شدند.