پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- ارتش سوریه پس از ماه ها تلاش موفق شد منطقه المَلیحه، مهمترین پایگاه تروریست ها، را بازپس بگیرد.

malihesyrie

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، که وابسته به مخالفان سوری خارج نشین است، به فرانس پرس گفت: نیروهای ارتش سوریه  پس از ماه ها بخش عمدۀ منطقه الملیحه را به کنترل خود درآوردند.

عبدالرحمن با بیان این که درگیری ها در منطقه الملیحه همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ارتش سوریه با کنترل الملیحه خواهد توانست به شلیک گلوله های خمپاره به سوی شهر دمشق پایان دهد.

وی افزود: برخی گروه های مسلح مستقر در الملیحه، از این منطقه شهر دمشق را آماج حملات خمپاره ای قرار می دادند.

منبعی در ارتش سوریه نیز اعلام کرد: ارتش همچنان به عملیات نظامی خود در منطقه الملیحه ادامه می دهد و موفقیت های چشمگیری به دست آورده است. به گفته وی، ارتش در این عملیات تعداد زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساند و در حال تعقیب بقیه تروریست ها در شمال این منطقه است.

این منبع افزود: کنترل ارتش بر منطقه الملیحه، راه را برای سرکوب بقیه تروریست ها در غوطه شرقی (حومه شرقی) شهر دمشق هموار می کند.

ارتش سوریه از ماه آوریل 2014 عملیات نظامی خود را برای پاکسازی الملیحه از وجود تروریست ها آغاز کرده است. منطقه الملیحه در استان ریف دمشق و منتهی به غوطه شرقی شهر دمشق می شود. غوطه شرقی شهر دمشق مهمترین پایگاه تروریست ها است و ارتش از بیش از یک سال پیش غوطه شرقی را محاصره کرده است.