به گزارش پارس، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که به شبه جزیره کریمه سفر کرده است تصریح کرد: ادامه جنگ تجاری با آمریکا و اروپا به این معنا نیست که مسکو باید روابط خود با شرکایش را قطع کند. ولی ما باید به آنها اجازه ندهیم که به صورت تحقیرآمیزی با ما رفتار کنند.

بر اساس این گزارش روسیه در ماه مارس شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرده و این اقدام با واکنش شدید کشورهای غربی روبرو شده است. تحولات شرق اوکراین نیز موجب شده تا آمریکا و اروپا تحریم های اقتصادی و تجاری را علیه مسکو اعمال کنند. روسیه نیز به تازگی تصمیم گرفته است تا واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از کشورهای غربی را تحریم کند.

روابط کرملین و غرب اکنون به پایین ترین سطح خود پس از جنگ سرد رسیده است. کشورهای غربی روسیه را به حمایت از استقلال طلبان شرق اوکراین متهم کرده اند ولی مسکو بارها این ادعا را رد کرده است.

پوتین در خصوص اعمال تحریم های تجاری در زمینه واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از غرب نیز تاکید کرد: وی مجبور شده است تا به خاطر حفظ منافع ملی دستور تحریم واردات مواد غذایی را اعلام کند.

وی تصریح کرد: این تحریم ها تنها یک اقدام برای پاسخ به تحریم های غرب نبوده است. این تحریم ها اول از همه اقدامی برای حمایت از تولیدکنندگان ما بوده است. این تحریم ها همچنین به باز شدن بازار ما به روی کشورها و تولید کنندگانی که قصد دارند با ما همکاری کنند منجر خواهد شد.

اوکراین سفر پوتین به کریمه را محکوم کرده است. پوتین ضمن رد اعتراض اوکراین تاکید کرده است که کریمه باید به سمبل و نشانه ای از روسیه متحد جدید و قدرتمند تبدیل شود.