به گزارش پارس ،  مهر به نقل از العهد، ارتش سوریه در ادامه پیشرویهای خود توانسته است 80 درصد از منطقه "الملیحه" واقع در حومه دمشق را از وجود گروههای تروریستی پاکسازی کرده و کنترل این مناطق را به دست گیرد.

گروه موسوم به هیئت هماهنگی مخالفان سوریه در اینباره اذعان کرده است که ارتش سوریه توانسته است با سرکوب کردن دو گروه تروریستی موسوم به  "جبهه النصره" و "زهران علوش" در منطقه الملیحه تعدادی زیادی از آنان را به هلاکت برساند.

این گروه همچنین اعلام کرد که همچنان 600 نفر از افراد مسلح در برخی از مناطق الملیحه باقی مانده و تحت محاصره نیروهای امنیتی سوریه هستند.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با انتشار گزارشی اعلام کرد که اهالی روستای "العشره" در حومه استان الحسکه بامداد امروز تلاش تروریستها را برای نفوذ به این روستا خنثی کردند.

یک منبع امنیتی در استان حسکه در این خصوص گفت: اهالی روستای العشره که در 15 کیلومتری شرق شهر حسکه قرار دارد توانستند چندین نفر از این تروریستها را به هلاکت برسانند.

 خبر دیگر اینکه ارتش سوریه در جریان درگیری شدید با تروریستها در حومه دمشق توانست 33 نفر از این تروریستها را به هلاکت برساند.

همچنین در حومه لاذقیه، درعا، قنیطره، ادلب و حلب نیز ارتش سوریه توانست با هدف قرار دادن مواضع داعش و دیگر گروههای تروریستی ضربات سنگینی را بر پیکره این گروهها وارد آورد.