به گزارش پارس، روزنامه جمهوری اسلامی‌ در بخش اخبار جهت اطلاع خود نوشت:

* تبلیغات "جهاد نکاح" به اندونزی هم رسیده است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نقل از شبکه خبری مترو تی وی اندونزی، در روزهای اخیر علاوه بر انتشار ویدئوی اعضای اندونزیایی گروه داعش درخصوص دعوت از مردم اندونزی برای پیوستن به این گروه، انتشار تبلیغات "جهاد نکاح" در این کشور خبرساز شده است. براساس اخبار دریافتی، حامیان گروه داعش در اندونزی به انتشار تبلیغات در شهرهای مختلف از زنان اندونزیایی دعوت نموده‌اند تا برای انجام جهاد نکاح به گروه داعش بپیوندند. براساس تبلیغات منتشر شده، ورود جهادگران در امر نکاح به بهشت از جانب گروه داعش تضمین شده است.

* یک روزنامه دولتی چین در شهر کارامای در استان مسلمان نشین سن کیانگ، در شمال غرب این کشور، ورود افراد با روسری و ریش را در وسائل نقلیه عمومی ممنوع کرده است.

به گزارش پارسینه به نقل از بی‌بی سی، مقامات شهر کارامای گفته‌اند ممنوعیت پوشیدن روسری، روبنده و برقع به خاطر برگزاری مسابقات ورزشی تا ۲۹ مرداد در این شهر ادامه خواهد داشت. استان سن کیانگ که اکثر ساکنان آن اویغورهای مسلمان هستند طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش ناآرامی بوده است. طبق گزارش روزنامه محلی "کارامای دیلی" مقامات شهر استفاده از وسائل نقلیه عمومی را برای پنج گروه شامل افراد دارای روسری، روبنده (چادر)، برقع، لباس‌هایی با نماد هلال ماه و ستاره و "جوانان با ریش بلند" ممنوع کرده‌اند. براساس این گزارش "مسافرانی که این مقررات را رعایت نکنند"، به خصوص افراد این پنج گروه به پلیس معرفی می‌شوند و همچنین کیف‌های همه مسافران بازرسی خواهد شد. شهر کارامای در ۴۰۰ کیلومتری شمال ارومچی، مرکز ایالت سن کیانگ واقع است.