به گزارش پارس، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ˈریون ریولینˈ رییس رژیم صهیونیستی از همتای برزیلی خود برای سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه این رژیم که این کشور نیرومند آمریکای لاتین را ˈکوتوله سیاسیˈ خوانده بود، عذرخواهی کرد.


ˈایگال پالمورˈ سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در ماه ژوییه در پی انتقاد برزیل به تهاجم نظامی این رژیم به غزه و فراخوانی سفیر خود از تل آویو، این سخن توهین آمیز را بر زبان رانده بود.

بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین، سفیران خود را در فلسطین اشغالی در اعتراض به تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی، فراخوانده اند.

ریولین در تماس تلفنی با ˈدیلما روسفˈ رییس جمهوری برزیل به وی اطمینان داده است که سخنان پالمر ارتباطی با احساسات و نظرات بقیه صهیونیست ها ندارد.

روسف با انتقاد از سخنان پالمور گفته بود که سخنان از جمله آنچه این سخنگو گفته است، گاهی جو بسیار بدی ایجاد می کند و در این مور ما باید بسیار دقیق باشیم.

رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ از روز دوشنبه آتش بس 72 ساعته را در حالی آغاز کردند که نمایندگان 2 طرف در مصر برای دستیابی به پایان دائمی برای خصومت ها تلاش می کنند.

در تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه حدود 2 هزار فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی و آواره شده اند.