به گزارش به نقل از وطن امروز ؛ یک تیم تروریستی که قصد داشت در روز قدس امسال یک عملیات انتحاری در تهران انجام دهد، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) منهدم شد. این خبر را روز گذشته معاون سیاسی– امنیتی استاندار تهران اعلام کرد. به گزارش ایسنا، صفرعلی براتلو عصر روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امنیتی- انتظامی استانداری تهران، درباره امنیت و ارزش آن در ایران اظهارنظر کرد و گفت: شاید تا قبل از اتفاقات اخیر منطقه کسی ارزش امنیت را نمی‌دانست اما امروز همه بویژه جوانان متوجه شده‌اند که امثال داعش به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند و به همین دلیل روز قدس امسال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد زیرا مردم به جمهوری اسلامی امیدوارتر شدند. معاون سیاسی- امنیتی استاندار تهران افزود: در روز قدس برای عملیات انتحاری تیمی فرستاده بودند ولی سربازان گمنام امام زمان توانستند آنها را بزنند و خنثی کنند. ما آنقدر قدرتمندیم که آنها نمی‌توانند ما را مستقیم بزنند. براتلو به ناامنی‌ها در برخی کشورهای منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: هدف نهایی وقایع سوریه، عراق، لبنان و فلسطین، ایران است و اگر ما کوتاهی کنیم دیگر قابل جبران نیست.
امان‌نامه به 36 تروریست
اما همزمان با اعلام خبر خنثی‌سازی عملیات انتحاری در تهران، علی اوسط‌هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگویی از صدور امان‌نامه برای 36 نفر از عناصر گروه‌های تروریستی در شرق کشور خبر داد. هاشمی درباره ارزیابی خود از گروه‌های تروریستی فعال گفت:  گروه‌ها و جریانات سوء مرزی از یک رویکرد خاص و قوی برخوردار نیستند و حاصل پاره‌ای نارضایتی‌ها هستند و اصلاً نمی‌توان جریانات سوء مرزی را با احزاب دموکرات و کومله مقایسه کرد، اینها از یک ساختار و فکر قوی برخوردار نیستند و در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی و افرادی هستند که از ما رنجیده‌خاطرند. حداکثر 5 جریان سوء هستند که برجسته‌ترین آن جند‌الشیطان و جیش‌الکفر هستند که آنان از مدار انسانیت و دین خارج هستند که نمی‌توان برای آنها واژه‌های ارزشی را به کار برد و دارای ساختار و مرام‌نامه تشکیلاتی نیستند. هاشمی درباره راه‌های بازگشت این افراد هم گفت: افرادی که در این گروه و جریان عضویت یافته‌اند، افرادی بی‌سواد هستند. ما الان بحث اعطای امان‌نامه را شروع کردیم که کلی می‌تواند در بحث جداسازی و بازگرداندن موثر باشد. طی همین 50 روز گذشته به حدود 36 نفر امان‌نامه دادیم. براساس اظهارات استاندار سیستان و بلوچستان می‌توان گفت درست زمانی که برای این افراد امان‌نامه صادر می‌شد، عده‌ای دیگر در تهران خود را برای عملیات انتحاری آماده می‌کردند. استاندار سیستان و بلوچستان درباره حساسیت‌های موجود درباره ورود بی‌رویه و غیرقانونی برخی اتباع کشورهای همسایه به مدارس علمی اهل سنت در سیستان و بلوچستان نیز گفت: این موضوع حاصل انعطاف و گریز از قانون بوده که خود مسؤولان مقصر هستند و مربوط به این دولت نیست. اگر در حوزه‌هایمان را به روی طلاب خارجی بگشاییم، هزینه کنیم و با نظارت درست اقدام کنیم هیچ ایرادی ندارد. مگر الان در حوزه علمیه قم جمع کثیری از طلاب حضور ندارند؟ باید دقت کنیم که هر برچسبی را به هر جریان، گروه و طایفه‌ای نزنیم در حالی که تا جریان اثبات نشده نباید راحت به جدا کردن بیندیشیم، باید ببینیم چند سال است که این حوزه در حال فعالیت است، دوره‌های مختلفی از طلاب خارجی هم در آنجا درس خوانده‌اند در حالی که امروز همه چیز را گردن دولت تدبیر و امید می‌اندازند.
عبدالحمید را بزرگ کردند
نکته قابل تامل دیگر در اظهارات استاندار سیستان و بلوچستان اظهارات او درباره نقش عبدالحمید اسماعیل‌زهی در آزادی مرزبانان بود. اوسط‌هاشمی در این‌باره گفت: بزرگ‌ کردن نقش مولوی عبدالحمید جریان‌سازی رسانه‌ای بود در حالی که برخی دستگاه‌های امنیتی درخواست داشتند این فرد در زمان آزادی مرزبانان حضور داشته باشد اما من موافقت نکردم بنابراین اینکه بخواهیم بعد از آزادی گروگان‌ها روی مسائلی که قطعا برای منافع کشور ضرر دارد متمرکز شویم، درست نیست.