پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- روزنامه القدس العربی امروز به بررسی جنگ ارتش رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و برنده و بازنده این جنگ براساس اطلاعات و آمار و ارقام پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در سرمقاله امروز پنجشنبه خود نوشت: آخرین نظرسنجی در فلسطین اشغالی نشان می دهد 44 درصد صهیونیست ها معتقدند که رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه پیروز نشده و 42 معتقدند که پیروز شده است. مطابق این نظر سنجی 38 درصد صهیونیست ها هم معتقدند که وضعیت امنیتی پس از تجاوز به غزه، تغییری نکرده و 27 درصد نیز معتقدند که وضعیت امنیتی بدتر شده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی به شکست خود اذعان کرده است؛ هر چند کابینه این رژیم مطالبی دروغ برای پنهان کردن رسوایی نظامی خود بیان می کند.

نتایج این نظرسنجی درحالی منتشر می شود که رسانه های رژیم صهیونیستی به کاری شبیه به "شستشوی مغزی" صهیونیست ها می پردازند و سعی در القای تخیلاتی مانند نابود کردن موشک های مقاومت، تخریب همه تونل ها و خلع سلاح مقاومت دارند.

مساله جالب این است که رژیم صهیونیستی همزمان با اعلام آتش بس در شامگاه دوشنبه این هفته، اعلام کرد که عملیات تخریب تونل ها را به پایان برده است.

حقیقت این است که رژیم صهیونیستی ناامیدانه درپی آتش بس بود و عجولانه با طرح پیشنهادی آتش بس مصر موافقت کرد. درحالی که کابینه سیاسی – امنیتی رژیم اسرائیل پس از نقض آتش بس روز شنبه اعلام کرده بود که مذاکره با حماس منتفی است و مصر نمی تواند میانجیگری کند و عملیات نظامی تا تخریب تونل ها ادامه خواهد داشت، دو روز بعد دیدگاه خود را تغییر داد و آتش بس را بی قید و شرط پذیرفت و هیأت خود را برای مذاکره به قاهره فرستاد.

اگر آتش توپخانه های رژیم صهیونیستی خاموش هم شده باشد، آتش جنگ سیاسی در این رژیم همچنان زبانه می کشد زیرا مسئولان صهیونیست، بنیامین نتانیاهویِ "ناکام در جنگ " را به باد انتقاد گرفته اند و درپی تشکیل کمیته ای حقیقت یاب برای تحقیق درباره علل هلاکت ده ها نظامی و مجروح شدن هزار نظامی دیگر اسرائیل در درگیری با مقاومت فلسطین هستند؛ بویژه که تسلیحات، بودجه و امکانات رژیم صهیونیستی قابل مقایسه با تسلیحات، بودجه و امکانات گروه های مقاومت فلسطین نبوده است.

حملات موشکی مقاومت فلسطین به عمق فلسطین اشغالی نشان داد که ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر داشتن ارتش شکست ناپذیر افسانه ای بیش نیست.

رژیم صهیونیستی از سوی برخی از نزدیکترین متحدان خود نیز مورد انتقاد علنی قرار گرفت و مسئولان آن هم اکنون نگران پیگرد قضایی خود به علت ارتکاب جنایات فجیع در غزه هستند.