به گزارش پارس به نقل از فارس، دکتر حسن روحانی عصر امروز در نشست ستاد سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شروع‌ به کار دولت تدبیر و امید با معضلات فراوانی مواجه بود که از جمله آن‌ها می توان به بی‌ثباتی اقتصادی حاکم بر جامعه اشاره کرد.


وی با بیان اینکه نخستین تلاش دولت تدبیر و امید تلاش برای بازگشت ثبات اقتصادی و توام با امید به آینده بود، افزود: در دولت تدبیر و امید در زمینه اقتصادی هر روز تصمیمات شخصی اتخاذ نمی‌شود بلکه تصمیمات با مشورت با هیئت وزیران و صاحب‌نظران دانشگاهی صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهور گفت: ما به قولی که به مردم در زمینه اقتصادی دادیم وفادار بودیم و در مهار تورم در سال 92 و 93 از وعده خود به مردم جلوتر هستیم.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری تورم حداکثر به 25 درصد خواهد رسید و به زودی رقم پایین‌تر را اعلام خواهیم کرد.

تمام مشکلات سیستم بانکی در کوتاه‌مدت حل‌شدنی نیست

روحانی در ادامه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تصمیمات در چارچوب صحیح اتخاذ می‌شود، گفت: معتقدم در امر اقتصاد علاوه‌ بر ثبات و امید به تعامل و تعادل نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید در بازار کار و سرمایه به یک تعادل برسیم، افزود: در حال حاضر سیستم بانکی ما با مشکلاتی مواجه است که همه آن‌ها در کوتاه‌ مدت برطرف نمی‌شوند.

روحانی بیان داشت: ما یک تعداد مشکلات ساختاری در بخش بانکی داریم که باید به تدریج برطرف شوند و در حال حاضر بازار سرمایه ما با اقدامات انجام شده به تعادل رسیده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه دولت تدبیر و امید بعد از کنترل تورم خروج از رکود بوده است، اظهار داشت: باید از بازار سرمایه به گونه‌ای مطلوب‌تر بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه اغلب نشست های دولت در ماه مبارک رمضان در راستای خروج از رکود بوده است، اظهار کرد: ما از رکود خارج شده یا در حال خارج شدن هستیم ولی تا رونق فاصله داریم که بدون حضور فعال بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

دولت تدبیر و امید در تلاش برای ایجاد شرایط تعامل اقتصادی با دنیاست

روحانی در ادامه با بیان اینکه بخش خصوصی رقیب دولت نیست، گفت: دولت باید از بخش خصوصی حمایت کرده و با آنان شفاف باشد.

وی با بیان اینکه رانت و فساد باید از بین برود چرا که این بخش با رانت و فساد نمی‌تواند به آینده امیدوار باشد، افزود: مگر می‌شود کشوری اقتصادش فعال باشد و همزمان محصور و منزوی باشد اگر چنین بود همه مثل بشر اولیه فعالیت اقتصادی می‌کردند.

روحانی بیان داشت: در دنیای امروز نمی‌شود یک کشور در مرزهای خود محصور بماند و باید تعامل خوبی با دیگر کشورها داشته باشیم.

وی ادامه داد: تعامل در صورتی امکان‌پذیر است که دولت شرایط این تعامل را فراهم کند و در حال حاضر دولت تدبیر و امید در تلاش است تا شرایط تعامل اقتصادی با دنیا را فراهم کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری واقعا استعدادهای فراوانی دارد و یک قطب گردشگری است، ادامه داد: بخش گردشگری و صنایع دستی آماده سرمایه‌گذاری است و صندوق توسعه ملی آماده کمک به بخش خصوصی در این زمینه است.

روحانی تاکید کرد: در ظرف 5 و 6 روز تعطیلات گذشته یک و نیم میلیون گردشگر به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده که نشان از ظرفیت بالای گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با بیان اینکه در زمینه راه‌آهن کتبا ابلاغ شده که راه‎‌آهن خط اصفهان به اهواز اجرا شود، گفت: این طرح ممکن است 6 یا هفت سال زمان ببرد و آماده‌ایم در این زمینه با بخش خصوصی همکاری کنیم.

وی با اشاره به توسعه فعالیت کارخانه فولاد در این استان ابراز کرد: در مرحله تهیه آهن اسفنجی و ورق برای کارخانه فولاد سفیددشت قدم‌هایی برداشته می‌شود که ظرف دو یا سه سال آینده نتایج آن را خواهیم دید.

وی در زمینه طرح آبرسانی بن و بروجن نیز عنوان کرد: دولت متعهد به خرید آب است ولی نباید کمک بخش خصوصی را از نظر دور داشت.