به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد  که حملات ۲۹ روزه به نوار غزه 1875 شهید و 9567 زخمی داشته است و در میان شهدا 430 کودک، 243 زن و 75 سالمند وجود دارند و در میان مجروحان 2878 کودک، 1854 زن و 374 سالمند دیده شده‌اند.


القدره افزود که تیمهای پزشکی در خلال ارائه خدامت خود در بیمارستانها، میدان جنگ و مراکز بهداشتی 21 شهید و 85 مجروح داشته‌اند.

بر اساس این گزارش در عملیات جستجوی دیروز سه‌شنبه جسد 11 شهید از زیر آوار ناشی از بمباران در مناطق مختلف غزه بیرون کشیده شد.

از دیروز صبح آتش‌بس موقت 72 ساعته در نوار غزه با توافق طرفین برقرار شده است و مذاکرات برای آتش‌بس طولانی‌تر ادامه دارد. قرار است امروز چهارشنبه هیئتی از رژیم صهیونیستی به قاهره برود.

روز گذشته شبکه المیادین به نقل از منابع مطلع در قاهره اعلام کرد که طرف اسرائیلی به طور اولیه با چهار شرط مقاومت یعنی پایان تجاوز، رفع محاصره غزه، آزادی صیادی تا ۱۲ مایلی ساحل غزه و آزادی برخی از اسراء، موافقت کرده و ۳ شرط بازگشایی فرودگاه غزه، بازگشایی بندر غزه و بازگشایی مسیر ارتباطی کرانه باختری و غزه را نپذیرفته است.