به گزارش پارس به نقل از فارس، روسیه در نظر دارد در پاسخ به دور جدید تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا، عبور پروازهای اروپایی را از آسمان سیبری محدود و یا به طور کلی ممنوع کند.


به گزارش راشاتودی، بر اساس اعلام منابع آگاه، در حال حاضر مقامات وزارت راه و همچنین وزارت امور خارجه روسیه در حال بررسی طرح محدود کردن و یا ممنوعیت عبور پروازهای اروپایی با مبدا و یا مقصد آسیا از آسمان سیبری هستند.

طی روزهای اخیر دور جدیدی از تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال شده است که بخشی از آن باعث لغو برخی پروازهای شرکت های هوایی روسیه به اروپا شده است که همین امر مقامات روسی را بر آن داشته است تا با اتخاذ تدابیری ادغام هایی را در جهت مقابله به مثل با اروپا صورت دهند.

بنا به اعلام این منابع آگاه، یکی دیگر از عواملی که مقامات روسیه را به اتخاذ چنین تصمیمی ترغیب کرده است، هزینه‌ای است که اوکراین از هواپیماهای روسیه به مقصد کریمه از این کشور به ازای عبور از آسمان خود دریافت می‌کند.

اگرچه تا کنون هر دو وزارتخانه  روسیه از ارائه اظهارات رسمی در این زمینه سرباز زده اند اما بنا به گفته یکی از منابع نزدیک به وزارت امور خارجه این کشور ، روسیه هیچ اقدام خصمانه ای را از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه به خصوص در زمینه حمل و نقل هوایی بی پاسخ نخواهد گذاشت.

شرکت های بزرگ اروپایی مانند لوفتهانزا، هواپیمایی انگلیس و فرانسه از جمله برزگترین استفاده کنندگان از خطوط هوایی و آسمان سیبری هستند که تنها لوفتهانزا اعلام کرده است در صورت اجرایی شدن این تصمیم این شرکت طی سه ماه 1 میلیارد یورو ضرر خواهد کرد.