به گزارش پارس به نقل از فارس ؛ عبدالرضا داوری فعال سیاسی درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی به مناسبت ۳ شهریور همزمان با زادروز هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: در این برنامه که پیرامون زندگی آقای هاشمی‌رفسنجانی است ما یک تقسیم‌بندی ۶ دوره‌ای انجام داده‌ایم.

داوری ادامه داد: ما از زمان تولد ایشان یعنی از سال ۱۳۱۳ تا ۱۳۴۲ را که وی به عنوان طلبه‌ وارد نهضت شد را دوره اول، از سال ۴۲ تا ۵۷ دوره دوم، از سال ۵۷ تا پایان جنگ دوره سوم، از سال ۶۸ تا ۸۴ دوره چهارم، از سال ۸۴ تا ۸۸ دوره پنجم و از سال ۸۸ به بعد را به ۶ دوره تقسیم کرده‌ایم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ما برای این ۶ مقطع زمانی فراخوان می‌دهیم و از صاحبنظران می‌خواهیم که مقالات و نقطه‌نظرات خود را پیرامون شخصیت آقای هاشمی ارائه کنند و ما از بین آنها مقالات برتر را انتخاب و ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه صادق زیباکلام اولین فردی است که یک مصاحبه تفصیلی و عمقی با آقای هاشمی‌رفسنجانی داشته است، یادآور شد: ما آقای زیباکلام را پایه‌گذار هاشمی‌شناسی می‌دانیم.

داوری با تأکید بر اینکه هدف ما انتقاد نیست و ما نمی‌خواهیم با جهت‌گیری وارد این موضوع شویم، اظهار داشت: ما در این زمینه به دنبال شناخت پدیده هاشمی‌رفسنجانی هستیم.

داور‌ی در تشریح جزییات این جلسه هم‌اندیشی گفت: با توجه به نقش و جایگاه آقای هاشمی و به منظور شناخت بهتر عملکرد نظام و انقلاب این کار را انجام می‌دهیم و از این لحاظ مهم است چرا که در مسائلی مانند سال ۸۸ نقش آقای هاشمی بی‌بدیل بود.

داوری نام این همایش را «هاشمی‌شناخت» عنوان کرد و افزود: ما به دنبال پروپاگاندا نیستیم بلکه می‌خواهیم از افراد مختلف اطلاعات متفاوتی از هاشمی رفسنجانی که تاکنون به خوبی دیده نشده است را عرضه کنیم.