به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد غفوری، مسئول واحد رسانه انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات در رابطه با اولین پیاده‌روی دانشجویی به سمت مشهد مقدس گفت: پیاده‌روی مشهد از ولادت حضرت معصومه (س) از شهرستان شیروان آغاز می‌شود و برنامه این است که دانشجویان دو، سه روز قبل از میلاد حضرت رضا (ع) به مشهد برسند و چند روز در آنجا باشند و بعد از ولادت برگردند.



وی مسافت این پیاده‌روی را حدود 200 کیلومتر اعلام کرد و در خصوص دانشجویان حاضر در این مراسم اظهار داشت: ما به دانشجویان سراسر کشور اطلاع رسانی نموده و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 100 نفر در این برنامه حضور داشته باشند، اما چون اولین دوره پیاده‌روی دانشجویی به سمت مشهد است، با هر تعدادی از دانشجویان که حاضر باشند کار را آغاز می‌کنیم.


غفوری در ارتباط با برنامه‌های ویژه این مراسم گفت: این پیاده‌روی یک حرکت فرهنگی است و بسیاری از برنامه‌ها داخل سفر به وجود می‌آید، اما در حین پیاده‌روی و تجمعات از صحبت‌های روحانیون و مداحی‌ها استفاده می‌شود.


لازم به ذکر است، اردوی پیاده‌روی شیروان تا مشهد از 5 تا 17 شهریور ماه سال جاری با حضور برادران دانشجو، فارغ‌التحصیل یا طلبه برگزار می‌شود.


علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت www.atabe.org مراجعه کنند.