به گزارش پارس به نقل از  فارس به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از شلیک یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد از سوی کره شمالی به آب‌های دریای شرق خبر داد.

بر اساس بیانیه ارتش کره جنوبی، این موشک که از نوع «اسکاد» بوده است، ساعت 9 صبح روز گذشته (شنبه) به وقت محلی، از منطقه موسوم به «دماغه ژاپن» در خاک کره شمالی شلیک شده است.

کره شمالی و کره جنوبی که تا پایان جنگ جهانی دوم یک کشور واحد باستانی را تشکیل می‌دادند، پس از جنگ از مدار 38 درجه از یکدیگر جدا شده و دو کشور مجزا به قیمومیت شوروی سابق و سازمان ملل را تشکیل دادند؛ امری که بسیاری از مردم کره با آن مخالف بودند.

پنج سال پس از این تقسیم اراضی نامطلوب، دو کشور در 25 ژوئن 1950 با یکدیگر درگیر شدند و پس از 3 سال نبرد، در سال 1953 پیمان آتش‌بس  امضاء نمودند. از آن زمان تاکنون روابط دو کشور به شدت تیره شد و درگیری‌های گاه و بی گاه میان واحدهای نظامی در مرزهای مشترک دریایی و زمینی به وقوع می‌پیوندد.

کره جنوبی توان هسته‌ای همسایه شمالی را تهدیدی برای خود می‌داند و کره شمالی نیز حضور گسترده نظامیان آمریکایی و رزمایش‌های مشترک کشورهای غربی و ارتش سئول را زیر سوال بردن امنیت و حاکمیت ملی خود ارزیابی می‌کند.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930504001496#sthash.RGkJihPj.dpuf