به گزارش پارس؛ تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر خارجه آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت که تصمیم توقف پرواز خطوط هواپیمایی آمریکا به فلسطین اشغالی و بالعکس "به دلایل امنیتی" بوده است.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: جان کری وزیر خارجه آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در تماسی تلفنی توضیح داد که آمریکا درخصوص ادامه این تصمیم یا لغو آن در طول 24 ساعت آینده تصمیم گیری خواهد کرد.

وی افزود: این تصمیم برای محافظت از جان شهروندان آمریکایی و شرکت های هواپیمایی آمریکا گرفته شد.

ساکی تصریح کرد: آمریکا فقط امنیت شهروندانش را مدنظر قرار داده است.

نخست وزیر رژیم اسرائیل شب گذشته برای از سرگیری پرواز هواپیماهای شرکت های آمریکایی به فلسطین اشغالی دست به دامن وزیر خارجه آمریکا شد.

روزنامه صهیونیستی هاآراتص در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سه شنبه شب با جان کری وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت وگو کرد و خواستار از سرگیری پرواز خطوط هواپیمایی آمریکا شد.

این تماس تلفنی بعد از آن صورت گرفت که اتحادیه شرکت های هواپیمایی آمریکا پروازهای رفت و برگشت هواپیماهای شرکت های هواپیمایی آمریکا به فلسطین اشغالی را به مدت 24 ساعت ممنوع کرد.

اتحادیه شرکت های هواپیمایی آمریکا در یادداشت خود اعلام کرد که به علت وضعیت خطرناک ناشی از درگیری مسلحانه در فلسطین اشغالی و غزه، پروازهای همه شرکت های هواپیمایی آمریکا به فرودگاه بن گورین و بالعکس را ممنوع کرده است.

شرکت های هواپیمایی آمریکایی دلتا ایرلاینز(DELTA)، یو.إس.ایه (USA)، و یونایتد ایرلاینز از جمله این شرکت ها بودند.

اما توقف پرواز به فلسطین اشغالی به خطوط هواپیمایی آمریکایی محدود نشد زیرا شرکت های هواپیمایی مهم اروپایی از جمله ایر فرانس و لوفتهانزا به همراه ترکیه نیز پروازهای خود به فلسطین اشغالی را درپی اصابت یک موشک مقاومت فلسطین به نزدیک فرودگاه بین المللی بن گوریون در شهر تل آویو متوقف کردند.

گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشتر از شرکت های هواپیمایی جهان خواسته بود که پروازهای خود به فلسطین اشغالی را متوقف کنند.