به گزارش پارس ؛ جواد کریمی‌قدوسی امروز در گفت‌وگو با فارس در مشهد با اشاره به طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: از ابتدای بحث مربوط به مذاکرات، به شکل روشن و آشکار مواضع ما این بود که این مذاکرات گر چه عنوانش بحث مسائل هسته‌ای بوده اما طرف مقابل دنبال اهداف دیگری در مذاکرات است.

وی افزود: موضوع هسته‌ای، چارچوبی دارد که بحث غنی‌سازی است و غنی‌سازی در این چارچوب حجم، سطح، ذخایر و فناوری مورد بحث واقع می‌شود و نکته قابل ذکر قوانین شفاف بین‌المللی در این مورد است که صلح آمیز بودن آن را کاملا مشهود می‌کند، پس مذاکرات هسته‌ای موضوع پیچیده‌ای نبوده که نیاز به این همه رفت و آمد و مذاکره داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کلید واژه «تامین امنیت اسرائیل» موضوع و چالش اصلی مذاکرات است، گفت: موضوع مذاکرات فراتر از بحث هسته‌ای بوده که این سبب طولانی شدن آن و به نتیجه نرسیدن و سعی و تلاش‎های مضاعف بوده و آن چیزی جزو کلید واژه امنیت اسرائیل نیست.

کریمی‌قدوسی تاکید کرد: طرف مقابل به ویژه امریکا و انگلیس بنا به خواسته رژیم صهیونیستی و حاکمان آنها در دنیا به دنبال این هستند که از جمهوری اسلامی در مذاکرات تضمین تامین امنیت اسرائیل را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت راهکار این مسئله را در حال حاضر پشت میز مذاکره به بهانه هسته‌ای است، یافته‌اند چرا که مذاکرات با موضوع هسته‌ای کاملا روشن و شفاف است، ما تنها کشوری نیستیم که فناوری صلح آمیز هسته‌ای داریم، دهها کشور دارای این فناوری بوده، ذخایر غنی سازی بالایی دارند، تعداد سانتریفیوژهای آنان روز به روز بیشتر می‌شود و تحقیق و فناوری آنها دائما در حال رشد است، اما هیچ یک از این کشورها را نمی‌بینید که موضوعش نظیر ایران شده باشد و این همه رفت و آمد با حضور وزرای خارجه کشورهای بزرگ دنیا صورت گرفته و به نتیجه نرسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این فقط تحلیل ما نیست، آنها خودشان اذعان دارند به اینکه باید امنیت اسرائیل تامین شود و امنیت اسرائیل را با عواملی نظیر حضور ایران در منطقه، در تعارض می‌دانند؛ حمایت ایران از جریان مقاومت، قدرت دفاعی و موشکی ایران و همچنین شعارها و مواضع جمهوری اسلامی ایران با محوریت نابودی رژیم جعلی صهیونیستی، امنیت این رژیم غاصب را به مخاطره می‌اندازد.

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: حتی اگر در موضوع هسته‌ای به توافق برسند و توان هسته‌ای ما را کاهش دهند باز هم به صراحت گفته‌اند که هر چه تحریم کم شود، به بهانه عدم تامین امنیت اسرائیل، تحریم‌ها را افزایش می‌دهند حتی اگر دیگر کشورها همکاری نکنند، آمریکا و کنگره دست به چنین اقدامی می‌زند.

وی متذکر شد: روشن و شفاف است که ماهیت دشمنی آنها فراتر از هسته‌ای است، اگر مسئله هسته‌ای موضوع اصلی مذاکرات بود تاکنون صدها بار حل می‌شد و ازاین باب مقام معظم رهبری می‌فرمایند من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم.