به گزارش پارس ؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی به قلم "جاناتان تیرون" و "کامبیز فروهر" تحت عنوان "مذاکرات هسته‌ای ایران چهار ماه تمدید شد ولی محدودیت های هسته‌ای به قوت خود باقی ماند" نوشت : ایران و شش کشور دیگر پس از آخرین دور مذاکرات که درباره توافق دائم به نتیجه ای نرسید توافق کردند مذاکرات هسته ای تا ۲۴ نوامبر تمدید شود.
 
کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در وین گفت ایران به محدود کردن فعالیت های هسته ای خود در ازای کاهش تحریم ها همزمان با تداوم تلاش ها برای رسیدن به توافق نهایی ادامه خواهد داد.
 
بلومبرگ نوشت: مذاکرات میان ایران، چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و آمریکا که ۱۶ روز ادامه داشت، بی‌نتیجه ماند. 
 
اشتون افزود: ما به پیشرفت های ملموسی درباره برخی مسائل دست یافته ایم اما شکاف ها و اختلافات مهمی درباره برخی مسائل اصلی به قوت خود باقیست که به زمان و تلاش بیشتر نیاز دارد. وی بدون اشاره به تاریخ دقیق تاکید کرد دیپلمات ها در هفته های پیش رو دوباره تشکیل جلسه می دهند.
 
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد تمدید مدت مذاکرات به ایران امکان می دهد به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار دیگر از دارایی های مسدود شده دسترسی پیدا می کند.
 
جمهوری اسلامی ایران در ازای آن متعهد شده است میزان اورانیومی را که غنی می کند محدود سازد.
 
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا چیزی کمتر از قطعنامه جامعی را که تامین کننده اهدافمان باشد نمی‌پذیرد به همین دلیل است که ادامه مذاکرات ضرورت دارد.
 
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و حسن روحانی همتای ایرانی وی هفته گذشته اعلام کردند پیشرفت کافی که این تمدید را تضمین کند صورت گرفته است.
 
بلومبرگ نوشت: این تاخیر ، مذاکرات هسته ای را به سالگرد تماس تلفنی تاریخی میان اوباما و روحانی در تاریخ بیست و هشتم سپتامبر نزدیکتر می‌کند. روسای جمهوری ایران و آمریکا در این تماس تلفنی به تلاش برای یافتن راه حل مسالمت آمیز برای مسئله هسته ای متعهد شدند.
 
"الی گرانمایه" یکی از اعضای شورای اروپا در امور خارجه در مصاحبه ای گفت تمدید مدت مذاکرات نشان می دهد آمریکا و ایران محدودیت هایی دارند. وی افزود : این موانع واقعی طی ماههای آینده رفع خواهد شد. 
 
"وان چون" مذاکره کننده ارشد هسته ای چین گفت دیپلمات ها باید برای رسیدن به توافق "رویکرد مشتاقانه ای" اتخاذ کنند. وی افزود احتمال دارد توافق در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر صورت گیرد. وان تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند از عهده شکست دوباره در چهار ماه آینده برآید زیرا دیگر تمدیدی در کار نخواهد بود.
 
فرانسه و آلمان به ایران هشدار داده اند مذاکرات نباید مدت نامحدودی ادامه یابد و این کشور باید از طریق همکاری با بازرسان بین المللی از خود حسن نیت نشان دهد.
 
"لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد : فرانسه امیدوار است این زمان اضافی به ایران امکان دهد که در نهایت گزینه های ضروری را که به توافق ختم می شود ارائه دهد. 
 
"فرانک والتر اشتاینمایر" وزیر امور خارجه آلمان گفت: ماههای آینده ممکن است آخرین و بهترین فرصت برای پایان دادن به مناقشه هسته ای ایران باشد.
 
وی در بیانیه‌ای افزود : مذاکرات نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد.